سوریه به توافق آب و هوایی پاریس می‌پیوندد

کد خبر: 745970

مقامات سوری حاضر در نشست آب و هوایی شهر بُن آلمان، از قصد دمشق برای پیوستن به توافق بین‌المللی پاریس برای مقابله با تغییرات اقلیمی خبر دادند.

سوریه به توافق آب و هوایی پاریس می‌پیوندد

خبرگزاری فارس: مقامات سوریه اعلام کردند که دمشق به توافق بین‌المللی پاریس برای مقابله با تغییرات آب و هوایی می‌پیوندد؛ توافقی که 195 کشور آن را امضا کردند و آمریکا از آن خارج شده است.

مقامات سوری حاضر در نشست آب و هوایی شهر بُن آلمان، از قصد دمشق برای پیوستن به توافق بین‌المللی پاریس برای مقابله با تغییرات اقلیمی خبر دادند.

به گزارش رویترز، ، سوریه درنظر دارد که به توافق بین‌المللی 2015 پاریس برای کاهش دادن روند گرم شدن زمین بپیوندد.

اعلام پیوستن سوریه به توافق آب و هوایی پاریس در حالی صورت گرفته که حدود یک ماه قبل دولت آمریکا اعلام کرده که از این توافق خارج می‌شود؛ توافقی که دولت باراک اوباما آن را امضا کرده بود.

رویترز درباره اعلام الحاق سوریه به توافق پاریس نوشته که این اقدام، «آمریکا را به عنوان تنها کشوری که مخالف این توافق است، منزوی می‌کند».

انتشار خبر عضویت سوریه در توافق پاریس در حالی صوت گرفته که شهر بُن آلمان میزبان نشست سازمان ملل درباره مقابله با تغییرات آب و هوایی است.

در زمان امضای توافق پاریس در سال 2015، تنها دو کشور سوریه و نیکاراگوئه بودند که آن را امضا نکردند اما بعدا نیکاراگوئه هم به آن پیوست.

دونالد ترامپ که در مبارزات انتخاباتی مواضع تندی علیه توافق پاریس مطرح می‌کرد، بعد از آغاز ریاست جمهوری، رسما خروج آمریکا از این توافق را که در دولت قبل به امضا رسیده بود، اعلام کرد.

توافق پاریس ذیل چارچوب پیمان‌نامه سازمان ملل در تغییر اقلیم (UNFCCC) در رابطه با کاستن از انتشار گازهای گلخانه‌ای، سازگاری و امور مالی است که از سال 2020 شروع می‌شود. متن توافق از سوی نمایندگان 195 کشور در کنفرانس تغییر اقلیم ۲۰۱۵ سازمان ملل در پاریس مذاکره و با اجماع تصویب شد.

تا سال 2017، 195 کشور این توافق را امضا و 147 کشور امضاکننده، آن را به تصویب مجالس قانونگذاری خود رسانده‌اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها