حساب‌های بانکی «محمد بن نایف» توقیف شد

کد خبر: 746296

کمیته موسوم به «مبارزه با فساد» در عربستان سعودی در اقدامی تمام حساب های بانکی «محمد بن نایف» ولیعهد سابق این کشور و برخی از اعضای خانوده اش را توقیف کرد.

حساب‌های بانکی «محمد بن نایف» توقیف شد

خبرگزاری مهر: کمیته موسوم به «مبارزه با فساد» در عربستان از بازداشت های جدید و نیز توقیف حساب‌های بانکی «محمد بن نایف» ولیعهد سابق این کشور و برخی از اعضای خانوده وی خبر داد.

به گزارش رویترز، کمیته موسوم به «مبارزه با فساد» در عربستان سعودی در اقدامی تمام حساب های بانکی «محمد بن نایف» ولیعهد سابق این کشور و برخی از اعضای خانوده اش را توقیف کرد.

این در حالیست که منابع آگاه به خبرگزاری رویترز اعلام کردند که در ادامه اقدامات به اصطلاح اصلاحی کمیته موسوم به «مبارزه با فساد»، خانواده «سلطان بن عبدالعزیز» ولی عهد و وزیر دفاع اسبق عربستان (که در سال 2011 میلادی درگذشت) نیز بازداشت شدند.

این در حالیست که تعدادی از مدیران این کشور نیز امروز چهارشنبه به فهرست بازداشتی های کمیته مذکور اضافه شدند.

گفتنی است، 13 آبان ماه سال جاری عربستان سعودی اعلام کرد که در پی حکم کمیته جدید التأسیس مبارزه با فساد در این کشور، ۱۰ نفر از شاهزادگان سعودی و ۱۲ نفر از وزرای سابق این کشور را بازداشت کرده است.

گزارش ها از افزایش شمار مقامات و شاهزادگان سعودی بازداشت شده از سوی کمیته مبارزه با فساد حکایت دارد. بر این اساس شمار افرادی که تاکنون در این رابطه دستگیر شده اند به بیش از 50 نفر رسیده است. نکته قابل تأمل اینجا است که «محمد بن سلمان» ولیعهدِ قدرت طلب و مغرور سعودی، ریاست کمیته مبارزه با فساد عربستان را که به تازگی تشکیل شده است، برعهده دارد.

از چهره های شناخته شده میان بازداشتی های روز اول این اقدام بن سلمان می توان به متعب بن عبدالله پسر شاه سابق عربستان و وزیر پیشین گارد ملی این کشور و ولید بن طلال شاهزاده میلیاردر سعودی اشاره کرد.

برخی کاربران شناخته شده سعودی دلیل بازداشت ولید بن طلال را مخالفت او با پروژه «نیوم» دانسته اند. این در حالی است که رسانه های وابسته به عربستان اعلام کرده اند ولید بن طلال یکی از ثروتمند ترین مردان جهان به اتهام پولشویی بازداشت شده است.

خالد التویجری، رئیس پیشین دیوان پادشاهی عربستان، بکر بن لادن، مدیرعامل هولدینگ بن لادن، شیخ ولید الابراهیم، مالک مجموعه رسانه ای ام بی سی، شاهزاده فهد بن عبدالله، معاون پیشین وزیر دفاع، خالد الملحم، مدیرعامل پیشین شرکت هواپیمایی رسمی عربستان، محمد الطبیشی، رئیس پیشین تشریفات شاهنشاهی عربستان، ابراهیم العساف، وزیر دارایی پیشین عربستان، ترکی بن عبدالله بن عبدالعزیز، امیر پیشین ریاض، صالح کامل، تاجر سعودی و دو تن از فرزندانش، عمرو الدباغ، عضو پیشین هیأت سرمایه گذاری عربستان، شاهزاده ترکی بن ناصر بن عبدالعزیز هم در میان بازداشتی ها بودند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها