کشتار مصر و ضرورت اصلاح مواضع منطقه‌ای قاهره

کد خبر: 752175

کشتار مصر نشان داد که اتحاد این کشور با رژیم صهیونیستی و آمریکا و برخی دولت‌های حاشیه خلیج فارس که در پشت پرده تروریسم خونین قرار داشته و از آن حمایت می کنند، اشتباه است.

کشتار مصر و ضرورت اصلاح مواضع منطقه‌ای قاهره

خبرگزاری تسنیم: جنایت بزرگی که با انفجار مسجد الروضه واقع در شمال صحرای سینا را در روز جمعه انجام کرد و به کشتار 235 نمازگزار منجر شد، تاکیدی بر این نکته است که مسأله اساسی عاملان این اقدامات، تروریسم، ایجاد ارعاب و کشتار بی گناهان و بی‌ثباتی و ناامنی در مصر است.

مصر با تاریخ انسانی و تمدنی دیرینه که دارد، در برابر توطئه بین‌المللی قرار گرفته که می‌خواهد این کشور را از داخل منفجر کرده و آن را از بازگشت به نقش رهبری منطقه منع کرده و آن را وارد جنگ فرسایشی بکند که اگر نگوییم چند دهه، باید گفت تا چندین سال ادامه پیدا کند.

کسانی که به دنبال از هم دریدن سوریه و عراق و لیبی و یمن و تجزیه این کشورها بودند، توطئه‌های خونین خود را با همکاری طرف‌های خارجی که به دنبال خیر و خوبی امت عربی و اسلامی نیستند ، به مصر منتقل کرده اند.

بمب گذاشتن برای کشتار نمازگزاران در خانه خدا یکی از وحشیانه ترین و خونریزترین اقدامات است و این اقدام از سوی هر گروهی که انجام شده باشد، محکوم است.

دو روز پیش در جنایت منطقه الواحات در غرب مصر ده ها نظامی مصری قربانی شدند و دیروز در جنایت مسجد الروضه در العریش در شمال سینا این جنایت انجام شد که نظریه ما را ثابت می‌کند مبنی بر اینکه توطئه‌های تروریستی که مصر را هدف قرار داده ، ناشی از اقدامات یک شبکه تروریستی است که از سوی برخی کشورهای بین المللی حمایت می شود.

از دیدگاه ما موضع‌گیری مصر در اردوگاه منطقه‌ای، اشتباه است و قاهره با طرف های نادرستی اعلام ائتلاف کرده است. متحدان این کشور چه رژیم صهیونیستی یا آمریکا و برخی دولت‌های حاشیه خلیج فارس، کسانی هستند که در ابعاد تاریخی در پشت پرده این تروریسم خونین قرار داشته و همواره از آن حمایت کرده و بستر مناسب و پشتیبان این گروه‌ها را فراهم کرده اند.

موقعیت مصر در قلب امت عربی و اسلامی و رویکرد ارتش مبارزاتی این کشور باید نحوه آرمان های عادلانه امت را تقویت کرده و از آن دفاع کند و مسئولیت رهبری را بر عهده داشته و تبعات آن را بپذیرد.

هنگامی که مصر در برابر پروژه‌های توسعه‌طلبانه و شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی مقاومت می‌کرد ، هرگز شاهد چنین اقدامات تروریستی نبود. صحرای سینا در آن زمان از امن ترین و باثبات‌ترین مناطق مصر بود و وحدت ملی این کشور در اوج خود قرار داشت، اما هنگامی که از سوی آمریکا تدریجا به سمت ترک اردوگاه طبیعی خود کشانده شد و به اردوگاه آمریکا روی آورد و توافق‌نامه کمپ دیوید به امضا رسید، غیر از فقر و نیاز و شرارت از طرف های مختلف چیزی عاید مصر نشده است. لذا ما بر ضرورت تقویت جبهه داخلی مصر و تقویت وحدت و همبستگی این کشور و باز شدن باب گفت‌وگوهای ملی در سریع‌ترین زمان ممکن تاکید داریم و معتقدیم که این کشور باید با کسانی متحد باشد که به دنبال امنیت و ثبات این کشور هستند.

ما با تمام قدرت با ملت برادر مصر و ارتش ملی این کشور که از امنیت و ثبات آن دفاع می‌کند، اعلام همبستگی می‌کنیم و هر اقدام تروریستی که به دنبال آسیب زدن به این کشور و ریختن خون مردم آن برآید را محکوم کرده و اطمینان داریم که توطئه‌های شرارت بار و جهنمی که مصر را هدف قرار داده، با شکست مواجه می شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها