تل‌آویو با ده‌ها کشور عربی و اسلامی روابطی گرم دارد

کد خبر: 752916

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل از وجود روابط میان اسرائیل و ده ها کشور اسلامی و عربی خبر داده و این روابط را نیز گرم توصیف کرد.

تل‌آویو با ده‌ها کشور عربی و اسلامی روابطی گرم دارد

خبرگزاری مهر: «دنی دنون» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل از وجود روابط گرم میان اسرائیل و ده ها کشور عربی خبر داد.

دنون با بیان اینکه علیرغم امتناع کشورهای عربی از به رسمیت شناختن اسرائیل، آنها رابطه گرمی با تل آویو دارند گفت: آنها هنوز به (رسمیت شناختن) ما رای نداده اند. اما می توانم بگویم که ما با آنها رابطه داریم.

وی افزود: ما در مورد ده ها کشور اسلامی از جمله کشورهای عربی که پتانسیل رابطه با اسرائیل را درک می کنند سخن می گوئیم. این یک راه حل منطقه ای است و ما در حال تقویت این همکاری ها هستیم.

نماینده اسرائیل در سازمان ملل همچنین با انتقاد از نقش «نیکی هیلی» همتای آمریکایی خود در سازمان ملل، گفت که هیلی فضای مثبت موجود در سازمان ملل را عوض کرده است.

وی در اینباره گفت: حتی در مورد مسائلی که واضح است اعراب بر سر آن (در برابر اسرائیل) در اکثریت قرار دارند، مانند تصمیم شرم آوری که اجازه می دهد سالانه ۶ میلیارد دلار برای تبلیغات علیه اسرائیل آن هم در چارچوب کاری سازمان ملل و کنفرانس سازمان ملل در مورد فلسطین هزینه شود، آمریکا بر روی مسائل اخلاقی پافشاری می کند.

لازم به ذکر است «یووال اشتاینیتز» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی نیز هفته گذشته در مورد رابطه اسرائیل با کشورهای عربی اعلام کرد: ما با آنها پیوندهایی داریم، برخی از اینها (پیوندها) با بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی محرمانه هستند.... معمولا آن طرفی که خواستار پیش بردن این روابط به صورت محافظه کارانه و پنهانی است، طرف مقابل (کشورهای عربی) است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها