تظاهرات در استکهلم در حمایت از مسلمانان روهینجا

کد خبر: 753506

بیش از 100 تن در استکهلم گردهم آمدند تا اعتراض خود را علیه تحت پیگرد قرار گرفتن مسلمانان روهینجایی توسط ارتش میانمار در غرب این کشور ابراز کنند.

تظاهرات در استکهلم در حمایت از مسلمانان روهینجا

خبرگزاری ایسنا: به نقل از خبرگزاری آناتولی، کمیته حمایت از روهینجا در میدان "سرگلز تورگ" در استکهلم این تظاهرات را سازماندهی کرده بود که روز سه شنبه برگزار شد.

معترضان تصاویر، پلاکارت‌ها و بنرهایی را در محکومیت اقدامات خصمانه علیه اقلیت مسلمان روهینجا توسط ارتش و دولت میانمار در دست داشتند.

شعارهایی که معترضان می‌دادند "نسل کشی در میانمار را متوقف کنید"، "کشتار مسلمانان در آراکان را متوقف کنید" و "نسل کشی روهنیجا را متوقف کنید" بود.

معترضان همچنین خواستار پس گرفتن جایزه صلح نوبل از آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی میانمار شدند که در 1990 به وی اعطا شده است.

ابوالکمال، رئیس انجمن روهینجایی‌های سوئد نیز از ترکیه و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری این کشور بابت حمایت از مساله روهینجایی‌ها تشکر کرد و مراتب رضایت خود را از اقدامات آژانس همکاری و مشارکت ترکیه در میانمار ابراز داشت و گفت: ما از ترکیه و رئیس جمهوری این کشور بابت نشان دادن همدردی و انسانیتشان تشکر می‌کنیم.

مارگوت والستروم، وزیر خارجه سوئد نیز که اخیرا به بنگلادش و میانمار رفته بود، تایید کرده که بیش از 600 هزار روهینجایی از اوت سال جاری میلادی هدف آزار و خشونت قرار گرفته‌اند.

شورای اروپایی روهینجا نیز اوضاع را نسل کشی آرام خواند و اعلام کرد که از درگیری‌های اوت سال جاری میلادی دیگر هیچ مسلمان روهینجایی در راخین نمانده است.

سرکوب 25 اوت سال جاری میلادی مسلمانان روهینجایی توسط ارتش میانمار باعث شده است تا بیش از 620 هزار تن از این مسلمانان به بنگلادش فرار کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها