انتقاد شدید از رییس جمهور زیمبابوه

کد خبر: 754306

رییس جمهور جدید زیمبابوه یک هفته پس از به قدرت رسیدن، با انتقادات شدیدی روبرو شده است.

انتقاد شدید از رییس جمهور زیمبابوه

باشگاه خبرنگاران: امرسون امنانگاگوا -- رییس جمهور جدید زیمبابوه -- یک هفته پس از به قدرت رسیدن، به دلیل انتصاب افراد نظامی در کابینه خود و استفاده از وزرای کابینه رابرت موگابه، رییس جمهور سابق، با انتقادات شدیدی روبرو شده است.

بر این اساس، امنانگاگوا -- معاون رییس جمهور سابق -- روز 24 نوامبر سه روز بعد از استعفای موگابه، به قدرت رسید. هرچند با کناره گیری موگابه، امیدهایی برای خروج از بحران اقتصادی ایجاد شده بود اما به دنبال اعلام اسامی اعضای کابینه جدید، بار دیگر مردم زیمبابوه مأیوس شدند. نام هیچ یک از اعضای احزاب مخالف در میان اسامی وزرای دولت جدید دیده نمی شود.

مقامات نظامی رده بالا که نقش تعیین کننده ای در به قدرت رسیدن امنانگاوا داشتند، سکان وزارت خانه های کلیدی را به دست خواهند گرفت. ژنرال سیبوسیسو مویو Sibusiso Moyo که شامگاه 14 نوامبر از اقدام نظامیان برای برکناری رابرت موگابه خبر داده بود، به عنوان وزیر امور خارجه معرفی شده است. همچنین برخی از وزرای سابق در مسند خود باقی ماندند. اوبرت امپوفو Obert Mpofu ، وزیر کشاورزی و کمبو مهادی Kembo Mohadi ، وزیر امنیت جزء این دسته از وزرای رییس جمهور امنانگاگوا هستند.

در واکنش به این رفتار سیاسی رییس جمهور جدید زیمبابوه، سخنگوی جنبش تغییر دمکراتیک (MDC)، اصلی ترین حزب مخالف، رئیس جمهور قبلی و کنونی را دو روی یک سکه دانست.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها