مک دونالد یک زن مسلمان را مجبور به کشف حجاب کرد!

کد خبر: 754567

یک زن مسلمان به دلیل داشتن حجاب، از ورود به داخل رستوران مک دونالد در لندن منع شد.

مک دونالد یک زن مسلمان را مجبور به کشف حجاب کرد!

باشگاه خبرنگاران: یک دانشجوی مسلمان 19 ساله که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد به دلیل داشتن حجاب از ورود وی به یکی از رستوران های زنجیره ای مک دونالد در شمال لندن ممانعت به عمل آمده است.

وی گفت: به من اجازه ورود به داخل رستوران را ندادند و از من خواستند اگر می خواهم وارد مک دونالد شوم باید حجابم را بردارم.

این دانشجوی مسلمان در همان لحظه از رفتار نژادپرستانه نگهبانِ مقابل رستوران که به وی اجازه ورود نداد فیلم گرفت و آن را در حساب توییتر خود منتشر کرد.

در این فیلم، دانشجوی مسلمان انگلیسی از نگهبانِ مقابل رستوران می‌پرسد که چرا اجازه ورود به رستوران را ندارد. نگهبان هم در پاسخ می‌گوید: فقط مسئله حجاب است.

دختر مسلمان هم در پاسخ می‌گوید: فقط مسئله حجاب نیست. من این پوشش را به دلیل مذهبم انتخاب کرده ام و از آن خجالت زده نیستم. من در صف غذا می ایستم و غذایم را می گیرم.

در نهایت با مداخله یکی از کارکنان داخل رستوران، این زن مسلمان اجازه یافت وارد رستوران شود. دانشجوی مسلمان گفت: این اتفاق در نهایت برای من هم رخ داد. من پیشتر این نوع فیلم های نژادپرستانه علیه مسلمانان در اینترنت را دیده بودم و در نهایت در زندگی واقعی برای خودم اتفاق افتاد. من واقعا باور نمی کردم. یکی از دوستانم که در کنار من بود از دیدن این وضع بسیار متعجب و ترسیده بود.

به دنبال انتشار این فیلم در اینترنت، سخنگوی رستوران های زنجیره ای مک دونالد در بیانیه ای از وقوع این اتفاق زشت و ناپسند عذرخواهی کرد و گفت: در رستوران های مک دونالد هیچ سیاستی که مانع از ورود افراد محجبه شود، وجود ندارد. ما از کلیه مشتریان با همه مذهب ها و آیین ها استقبال می کنیم و از این مشتری به خاطر اتفاقی که هرگز نباید می افتاد، عذر می خواهیم!

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها