انفجار پایانه گازی اتریش، بهای گاز را در اروپا افزایش داد

کد خبر: 758719

حادثه گازی اتریش و بسته شدن یک خط لوله در دریای شمال، بهای گاز را افزایش داد و اروپا را که زمستان سختی دارد، در شرایط نگران‌کننده‌ای قرار داد.

انفجار پایانه گازی اتریش، بهای گاز را در اروپا افزایش داد

باشگاه خبرنگاران: سی‌ان‌ان نوشت بسته شدن یک خط لوله گاز در دریای شمال و انفجار در پایانه گازی در اتریش -که گاز طبیعی را از روسیه انتقال می‌داد- بازارهای انرژی را در روز سه‌شنبه شگفت‌زده کرد. بهای نفت خام و گاز طبیعی به دلیل نگرانی سرمایه‌گذاران از اینکه تعمیر زیرساخت‌های گازی ممکن است چندین هفته طول بکشد، افزایش یافت.

ایتالیا که 30 درصد گاز خود را از طریق خط لوله اتریش تامین می‌کرد، پس از وقوع انفجار در این پایگاه، حالت فوق العاده اعلام کرد. این انفجار به مرگ یک نفر و زخمی شدن 18 نفر منجر شد. انتقال گاز از طریق اتریش به جنوب اروپا نیز به حالت تعلیق درآمد.

«ماسیمو دی-اداردو» تحلیلگر گروه «Wood Mackenzie» گفت اروپا به اندازه کافی گاز طبیعی دارد که نیازهای ضروری‌اش را تامین کند. اما اگر مشکلات به وجود آمده در پی این انفجار سریعاً مرتفع نشوند و هوا هم سردتر شود، بهای گاز در زمستان بالا خواهد ماند.

سی‌ان‌ان در ادامه نوشت: این در حالی است که مشکل دیگری نیز در این قاره به وجود آمده است. شرکت گاز «اینیوس» صاحب سیستم خط لوله 235 مایلی «فورتیز» در دریای شمال است اعلام کرد به دلیل وخیم شدن نشتی گاز، که در 6 دسامبر به آن پی بردند، کار این خط لوله تعطیل می‌شود. این شبکه تقریباً 40 درصد نفت و گاز تولیدی دریای شمال را انتقال می‌دهد. با اینکه این خط لوله نفت را انتقال می‌دهد، بسته شدن آن به تعطیل شدن بخش‌های گازی منجر می‌شود.

به نظر می‌رسد در نتیجه این اتفاقات، به طور میانگین، 10 درصد عرضه گاز طبیعی در انگلیس با مشکل مواجه شود. بر اساس داده‌های ICE، هفده درصد بهای گاز طبیعی در لندن افزایش یافته است. اروپا زمستان سردی را آغاز کرده است و به دلیل سرد بودن هوا، تقاضای گاز طبیعی در انگلیس 18 درصد افزایش یافته است. آژانس انرژی بین المللی اعلام کرد از نزدیک بر شرایط دریای شمال نظارت می‌کند.

در انتهای گزارش سی‌ان‌ان آمده است: امنیت انرژی یک مسئله بسیار مهم در اتحادیه اروپا است، این اتحادیه یک سوم گاز خود را از روسیه تامین می‌کند. این اتحادیه تلاش کرده است وابستگی خود را به روسیه در این زمینه کاهش و اتصال خطوط لوله را بین کشورهایش بهبود بخشد. این اتحادیه تلاش کرده منابع ذخیره گازی خود را افزایش دهد و از کشورهایی بجز روسیه هم خرید کند. از سال 2014، دو ترمینال واردات گاز طبیعی در لهستان و لیتوانی ساخته شد که امکان واردات گاز از مناطق دیگر را ممکن کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها