اشرف غنی نمی‌تواند مرا برکنار کند

کد خبر: 761114

والی بلخ اعلام کرد استعفای خود را نمی‌پذیرد و اشرف غنی حق ندارد او را برکنار کند و اگر حکومت وحدت ملی به موضع «ظالمانه» خود ادامه دهد از هر گزینه ممکن استفاده خواهد کرد.

اشرف غنی نمی‌تواند مرا برکنار کند

خبرگزاری تسنیم: روز گذشته «شاه حسین مرتضوی» سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد اشرف غنی استعفای عطامحمد نور را پذیرفته و «اینجینر داوود» را به عنوان والی جدید بلخ تعیین کرده است.

«عطامحمد نور» والی بلخ در واکنش به این موضوع در شبکه «تلویزیون ملی افغانستان» گفت: مسئله استعفایش مشروط به عملی شدن تعهدات اشرف غنی بود و با عملی نشدن این تعهدات پذیرش استعفای وی غیرقانونی بوده و آن را قبول ندارد.

وی افزود: چند ماه پیش به نمایندگی از حزب جمعیت اسلامی با ارگ ریاست جمهوری افغانستان وارد مذاکره شده بود که برای کسب اعتماد اشرف غنی استعفانامه مشروطی را به او داده بود.

عطامحمد نور تاکید کرد: پذیرش این استعفانامه از سوی اشرف هیچ توجیه قانونی و حقوقی نداشته و در برابر این اقدام اشرف غنی مقاومت خواهد کرد.

والی بلخ اظهار داشت: در چارچوب قانون به «مبارزه مدنی» در برابر این تصمیم ارگ ریاست جمهوری ادامه خواهد داد و اگر حکومت وحدت ملی متوسل به زور شود ما نیز از تمام گزینه‌های ممکن استفاده خواهیم کرد.

عطامحمد نور تصریح کرد تصمیم نهایی خود را پس از مشورت با اعضای رهبری حزب جمعیت اسلامی و شورای عالی ائتلاف نجات افغانستان اعلام خواهد کرد.

پیش از این نیز برخی از منابع نزدیک به والی بلخ گفته بودند که استعفانامه ای که اشرف غنی در اختیار دارد قدیمی بوده و حالا تلاش دارد تا از آن به عنوان دستاویزی برای برکناری عطامحمد نور استفاده کند.

در حال حاضر عطامحمد نور این استعفانامه را مشروط و فاقد اعتبار می‌داند، زیرا به گفته او مذاکراتش با اشرف غنی به بن‌بست خورده و ریاست جمهوری افغانستان به تعهدات خود عمل نکرده است.

این در حالی است که هیئت رهبری حزب جمعیت اسلامی نیز پیش از این به اشرف غنی هشدار داده بود که در صورت برکناری والی بلخ با برخورد فیزیکی هواداران حزب جمعیت اسلامی مواجه خواهد شد.

حزب جمعیت اسلامی افغانستان نیز تاکنون موضع نهایی خود را در برابر این اقدام اشرف غنی اعلام نکرده و ربانی وزیر خارجه افغانستان برنامه کاری خود در کشورهای اروپایی را لغو نموده و به کابل بازگشته است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها