اتفاقات فعلی قدس به مکه کشیده خواهد شد

کد خبر: 762118

پدر معنوی مسیحیان فلسطین اعلام کرد آمریکا با تصمیم اخیرش علیه قدس به جنگ دینی دامن می‌زند که دامنه آن به مکه کشیده خواهد شد.

اتفاقات فعلی قدس به مکه کشیده خواهد شد

خبرگزاری فارس: «مانوئل مسلم» پدر معنوی مسیحیان فلسطین و عضو «هیأت اسلامی- مسیحی برای یاری مقدسات» اعلام کرد: آنچه در شهر مقدس قدس در حال اتفاق است ما را به سمت جنگ دینی سوق می‌دهد.

مسلم که میهمان (از راه دور) برنامه تلویزیونی «بلا حدود» شبکه الجزیره بود، گفت: این همه حفاری در زیر مسجدالاقصی منجر به تخریب آن خواهد شد و تحولات اخیر علیه قدس که به دست اسرائیل انجام می‌شود، به مکه کشیده خواهد شد.

وی تصریح کرد: به همین دلیل از جهان می‌خواهیم جلوی این اقدامات اسرائیل را بگیرد؛ ما خواهان این جنگ دینی نیستیم اما اگر بر ما تحمیل شود با مسلمانان در نوک پیکان مبارزه علیه این هجمه صهیونیستی خواهیم بود.

امانوئل مسلم در ادامه از کشورهای عربی درخواست کرد فلسطینی‌ها را به سلاح تجهیز کنند تا بتوانند در مقابله این هجمه مقابله کنند.

وی سپس گفت: تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، جنگ مستقیم علیه فلسطین، ملت آن و قدس است. ترامپ اشتباه خطرناکی را انجام داد او می‌خواست میخ آخر را در تابوت فلسطین بکوبد اما در واقع میخ آخر را در تابوت اسرائیل کوبید.

امانوئل مسلم تأکید کرد ترامپ در 22 ماه می امسال (2017) از دیوار ندبه بازدید کرد اما ملت فلسطین به او اجازه نخواهد داد بار دیگر از این دیوار در بخش غربی مسجدالاقصی بازدید کند.

این رهبر دینی گفت ترامپ در دیدار براق (ندبه) ورقه‌ای گذاشت که در آن دو تصمیم نوشته شده بود: اول به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و تصمیم خطرناک‌تر ، جنگ دینی است که اکنون در حال تدارک است.

مسلم تأکید کرد فلسطینی‌ها جوز مقاومت، اسقاط بیانیه اسلو، پس گرفتن شناسایی اسرائیل و هماهنگی امنیتی چاره دیگری ندارند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها