انگشت اتهام انگلیسی‌ها به سمت روسیه

کد خبر: 765994

یک نظرسنجی نشان داد، از هر چهار انگلیسی، سه نفر معتقدند که شرکت‌های تکنولوژیکی نظیر توئیتر و فیس‌بوک تلاش کافی برای مقابله با اشاعه اخبار دروغ از طریق عوامل دولتی برخی کشورها نظیر روسیه به خرج نمی‌دهند.

انگشت اتهام انگلیسی‌ها به سمت روسیه

خبرگزاری ایسنا: یک نظرسنجی نشان داد، از هر چهار انگلیسی، سه نفر معتقدند که شرکت‌های تکنولوژیکی نظیر توئیتر و فیس‌بوک تلاش کافی برای مقابله با اشاعه اخبار دروغ از طریق عوامل دولتی برخی کشورها نظیر روسیه به خرج نمی‌دهند.

در این نظرسنجی بیش از نیمی از کاربران انگلیسی شبکه‌های اجتماعی پذیرفتند که پیش از به اشتراک گذاشتن یا "لایک" کردن مطالب در شبکه‌های اجتماعی از بررسی منابع اصلی این مطالب خودداری می‌کنند.

در این نظرسنجی که از بیش از ۲۰۰۰ بزرگسال انگلیسی صورت گرفت اکثر پاسخگویان معتقد بودند که روسیه مقصر اصلی کمپین‌های اشاعه اخبار دروغ در فضای مجازی است.

تقریبا دو سوم پاسخگویان معادل ۶۴ درصد معتقد بودند که برخی دولت‌ها افرادی را استخدام می‌کنند تا به گمراه کردن مردم در فضای مجازی از جمله با پروفایل‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک، توئیتر و یوتیوب بپردازند.

از این میان ۵۹ درصد معتقد بودند که روسیه افرادی را استخدام می‌کند تا دست به چنین فعالیت‌هایی بزنند. ۴۱ درصد نیز معتقد بودند که دولت آمریکا نیز چنین کاری را انجام می‌دهد. این رقم برای چین ۳۲ درصد و برای دولت انگلیس ۲۷ درصد بود.

این نظرسنجی از سوی یک گروه خیریه در انگلیس به نام کمپین سوریه با هدف بررسی حساسیت مردم به اخبار دروغ در فضای مجازی صورت گرفته است.

این گروه در گزارشی به این پرداخته که چطور روسیه به کمپین اشاعه اخبار دروغ دامن می‌زند تا بر جرائم جنگی در سوریه سرپوش بگذارد.

همچنین در این گزارش گفته شده که یکسری گروه‌های هماهنگ مرتبط با روسیه شامل "بات‌ها" و "ترول‌ها" ۵۶ میلیون نفر را با توئیت‌هایشان تحت تاثیر قرار داده و در این توئیت‌ها به گروه امدادرسان‌های داوطلب مشهور به کلاه سفیدها در ۱۰ موقعیت مهم در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ حمله کردند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها