بحرین در سال ۲۰۱۷ میلادی چگونه گذشت؟

کد خبر: 766724

سال 2017 میلادی برای بحرین در حالی سپری شد که وضعیت سیاسی در این کشور بحرانی‌تر از سال‌های قبل بود. آزادی‌بیان و عقیده محدودتر و مجازات‌ها علیه فعالان سیاسی این کشور، سنگین‌تر شد.

بحرین در سال ۲۰۱۷ میلادی چگونه گذشت؟

خبرگزاری تسنیم: در سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۵ شهروند بحرینی به ضرب گلوله رژیم آل خلیفه به شهادت رسیده و ۱۴ نفر نیز به اعدام محکوم شدند.

به گزارش مرآت البحرین، سال 2017 میلادی برای بحرین در حالی سپری شد که وضعیت سیاسی در این کشور بحرانی‌تر از سال‌های قبل بود. آزادی‌بیان و عقیده محدودتر و مجازات‌ها علیه فعالان سیاسی این کشور، سنگین‌تر شد.

بر اساس این گزارش، در سال 2017 میلادی، رژیم آل خلیفه 15 شهروند بحرینی را به شهادت رساند.3 تن از شهروندان اعدام و ما بقی به ضرب گلوله به شهادت رسیدند.

این در حالی است که در سال 2017 میلادی، 14 بحرینی در پرونده‌های سیاسی به اعدام محکوم شدند و تابعیت 155 بحرینی نیز به دلایل سیاسی لغو شد.

بحرین در سال 2017 میلادی در عرصه آزادی بیان و مطبوعات نیز حال و روز خوشی نداشت. روزنامه الوسط بحرین که روزنامه‌ای مستقل بود، توقیف و تشکل کار ملی دموکراتیک (وعد) منحل شد.

از جمله موارد دیگری که دال بر وخامت وضعیت سیاسی در بحرین است، محاکمه آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی انقلاب این کشور و محکوم شدن او به یکسال حبس است.

این در حالی است که منطقه الدراز محل سکونت این رهبر بحرینی، بیش از یک سال است که توسط رژیم آل خلیفه محاصره شده و ایشان با وجود وضعیت بد سلامتی، در اقامت اجباری به سر می‌برند.

رژیم آل خلیفه در سال 2017 میلادی با هدف تشدید سرکوب معترضان، اتهامات جدیدی همچون جاسوسی به قطر به شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق که هم‌اکنون در حبس به سر می‌برد وارد کرد.

در عرصه روابط خارجی، بحرین روابط خود را با قطر قطع کرد و در محاصره این کشور با عربستان و امارات همکاری کرد.

سفر علنی یک هیئت بحرینی به سرزمین‌های اشغالی و برگزاری نشست مجمع عمومی فدراسیون بین‌المللی فوتبال در بحرین با حضور هیئت صهیونیستی گام دیگری از سوی رژیم آل خلیفه برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل بود که در سال 2017 برداشته شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها