واکنش‌ها به تصمیم اسرائیل برای اخراج مهاجران آفریقایی

کد خبر: 767583

تصمیم رژیم تل آویو برای اخراج هزاران مهاجر آفریقایی با مخالفت و خشم گسترده فعالان حقوق بشری روبرو شده است.

واکنش‌ها به تصمیم اسرائیل برای اخراج مهاجران آفریقایی

خبرگزاری تسنیم: گروه‌ها و فعالان حقوق بشری خشم خود را نسبت به تصمیم اسرائیل برای اخراج هزاران مهاجر آفریقایی ابراز داشتند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، تصمیم رژیم تل آویو برای اخراج هزاران مهاجر آفریقایی با مخالفت و خشم گسترده فعالان حقوق بشری روبرو شده است.

اسرائیل به هزاران مهاجر آفریقایی دستور داده است تا ماه آوریل سرزمین های اشغالی را ترک کنند و در غیر این صورت بازداشت خواهند شد.

جسیکا شرمن سخنگوی گروه حقوق بشری موسوم به "جی وی جی پی" در این باره گفت: این نوع برخورد و رفتار اسرائیل با مهاجران آفریقایی، آزاردهنده و نژاد پرستانه است.

وزارت کشور اسرائیل روز سه شنبه اعلام کرده است که مهاجران آفریقایی غیر از سالخوردگان و کودکان و قربانیان قاچاق انسان، باید خاک سرزمین های اشغالی را ترک کرده و در یک کشور سوم مثل رواندا یا اوگاندا اسکان داده شوند. اسرائیل به هر مهاجر آفریقایی 3500 دلار می دهد تا به وطن خود بازگردد.

لوییس موشیکی وابو وزیر خارجه رواندا در ماه نوامبر تاکید کرده بود که این کشور موافقت خود را برای پذیرش 10 هزار مهاجر و پناهجو که در اسرائیل زندگی می کنند، اعلام کرده است.

آلکس امداکانه از حزب کمونیست آفریقای جنوبی در این باره گفت: ما قاطعانه این تصمیم اسرائیل را محکوم می کنیم. این نخستین بار نیست که آنها این درخواست را مطرح می کنند. ما با رهبران آفریقای جنوبی رایزنی خواهیم کرد تا در این زمینه اقدامی را انجام دهند. بدرفتاری با مهاجران در اسرائیل باید متوقف شود.

بر اساس گزارش خبری، بیش از 38 هزار مهاجر در اسرائیل زندگی می کنند که اکثر آنها از اریتره و سودان هستند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها