توافق آلمان و ترکیه برای گسترش روابط برلین-آنکارا

کد خبر: 768353

وزیر امور خارجه آلمان پس از دیدار با همتای ترکیه ای خود از توافق ۲ کشور برای انجام هر اقدام ممکن جهت پیشرفت و گسترش روابط برلین و آنکارا خبر داد.

توافق آلمان و ترکیه برای گسترش روابط برلین-آنکارا

خبرگزاری مهر: «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان با اشاره به دیدار با «مولود چاوش اوغلو» همتای ترکیه ای خود، گفت: توافق کردیم تا هر اقدام ممکنی را برای گسترش روابط ۲ کشور انجام دهیم.

وزیران امور خارجه آلمان و ترکیه امروز شنبه در برلین دیدار کردند تا تنش های میان ۲ کشور را که در ماه های اخیر شدت گرفته بود کاهش دهند.

در همین رابطه چاوش اوغلو روز گذشته اعلام کرده بود که قصد ایجاد پل دیپلماتیک با آلمان برای بهبود روابط ۲ کشور را دارد.

گفتنی است رابطه آنکارا- برلین از بعد از کودتای نافرجام ۲۰۱۶ ترکیه رو به وخامت نهاد که اصلی‎ترین دلیل آن اتهامات حقوق بشری در نتیجه موج گسترده بازاداشت مخالفین دولت آنکارا عنوان می‎شود حال‎آنکه در این میان چند تبعه آلمانی هم بازداشت شده‎اند.

آلمان که ۳ میلیون ترکیه‎ای را در خود جای داده است، سال گذشته از اتباع و همچنین سرمایه‎داران آلمانی خواست تا از سفر به ترکیه پرهیز کنند. برلین حتی قطع بودجه عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا را خواستار شد.

با این‎همه، طی چند هفته اخیر شاهد اشاراتی مبنی بر تمایل ترکیه برای ذوب کردن یخ رابطه با آلمان بوده‎ایم حال‎آنکه همزمان، در واکنش به وضعیت قدس؛ رابطه آنکارا با آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی خلیج فارس، دستخوش تنش شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها