واکنش قاهره به تصمیم سودان

کد خبر: 768422

منابع در مصاحبه با الحیاة اعلام کردند که عبدالمحمود عبدالحلیم، سفیر سودان در مصر پریشب به محض آنکه فراخوانده شد، به خارطوم سفر کرد.

واکنش قاهره به تصمیم سودان

خبرگزاری ایسنا: منابع مصری آگاه اعلام کردند که قاهره در واکنش به تصمیم سودان درباره فراخواندن سفیرش در قاهره برای رایزنی دو گزینه را برای پاسخ به اقدام سودان بررسی می‌کند.

منابع در مصاحبه با الحیاة اعلام کردند که عبدالمحمود عبدالحلیم، سفیر سودان در مصر پریشب به محض آنکه فراخوانده شد، به خارطوم سفر کرد.

وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که رسماً به سفارتخانه در خارطوم این تصمیم را اطلاع داده و به این امر اشاره کرده است که مواضع را به صورت کامل برای اتخاذ اقدامی مناسب ارزیابی می‌کند.

منابع در مصاحبه با الحیاة اعلام کردند که قاهره از این تصمیم از سوی سفیر خود در خارطوم مطلع شد که این امری غیرمعمول است، چراکه می‌بایست سفیر سودان در قاهره تصمیم دولت خود را به وزارت خارجه مصر اطلاع می‌داد.

منابع با بیان اینکه این اقدام بر خلاف "عرف‌های دیپلماتیک حتی به صورت ظاهری بوده است، افزودند: قاهره شروع به بررسی پاسخ به این امر کرده است و دو سناریوی احتمالی وجود دارد نخست اینکه قاهره مقابله به مثل کند و تماس‌ها و رایزنی‌های دیپلماتیک را دست کم برای دو ماه به حالت تعلیق درآورد تا شرایط را در سایه تحولات مورد ارزیابی قرار دهد و گزینه دیگر این است که این گام سودان را برای اجتناب از تشدید اوضاع نادیده بگیرد.

منابع تاکید کردند که مصر به مردم برادر سودان بسیار توجه دارد و گام‌هایش این بعد را مد نظر قرار خواهد داد.

منابع خاطرنشان کردند، این گام سودان برای انتقاد از رسانه‌های مصری صورت گرفت که خارطوم بر این باور است که این رسانه‌ها موضع را به شدت علیه سودان پس از سفر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری تشدید کرده‌اند.

در همین حال، منابع مصری به این مساله اشاره کردند که قاهره به شدت اخبار مطرح شده در سودان و اتیوپی مبنی بر تمایل قاهره برای دور کردن سودان از مذاکرات سه جانبه مربوط به سد النهضه اتیوپی تکذیب کرده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها