واکنش ابوزهری به توقف کمک‌های آمریکا به آژانس آنروا

کد خبر: 768792

یکی از رهبران برجسته جنبش حماس تصمیم آمریکا مبنی بر توقف کمک مالی به آژانس آنروا را در راستای طرح خطرناک این کشور علیه حقوق ملت فلسطین دانست.

واکنش ابوزهری به توقف کمک‌های آمریکا به آژانس آنروا

خبرگزاری مهر: سامی ابوزهری یکی از رهبران جنبش حماس عنوان داشت: تصمیم اخیر آمریکا مبنی بر توقف حمایت مالی از آژانس امداد رسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی(آنروا) با هدف از بین بردن حق بازگشت آوارگان فلسطینی صورت می گیرد.

وی در ادامه افزود: این اقدام در چارچوب طرح خطرناک آمریکا برای مصادره حقوق ملی فلسطینی ها و در راستای تصمیمات اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در خصوص قدس اشغالی انجام می شود.

شماری از مسئولان ارشد آمریکایی اعلام کردند که دولت ترامپ به سازمان ملل ابلاغ کرده است که ۱۲۵ میلیون دلار از کمک های اختصاصی به آژانس آنروا در ماه جاری میلادی را کاهش داده است.

آنها همچنین تاکید کردند که دولت آمریکا قصد دارد مبلغ ۱۸۰ میلیون از مجموع کمک های اختصاصی به آژانس آنروا را کاهش دهد و البته این مسئله بستگی به موضع تشکیلات خودگردان فلسطین در مورد احیای روند مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی دارد و در صورتی که مذاکرات از سرگرفته نشود، واشنگتن مجازات های مالی را در نظر خواهد گرفت که کاهش مبلغ مذکور یکی از این مجازات ها خواهد بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها