لو دريان: رد مفاد برجام، بی ارزش کردن آن است

کد خبر: 774552

وزیر امور خارجه فرانسه ضمن تاکید بر ضرورت رعایت توافقنامه هسته‌ای با ایران، رد مفاد توافقات را اقدامی در جهت بی ارزش کردن آن توصیف کرد.

لو دريان: رد مفاد برجام، بی ارزش کردن آن است

باشگاه خبرنگاران: به نقل از روزنامه لوفیگارو، وزیر امور خارجه فرانسه ضمن تاکید بر ضرورت رعایت توافقنامه هسته‌ای با ایران، رد مفاد توافقات را اقدامی در جهت بی ارزش کردن آن توصیف کرد.

ژان ایو لو دریان وزیر امور خارجه فرانسه در مصاحبه اختصاصی با لوفیگارو در پرسشی درباره مذاکرات دوباره درباره توافقنامه هسته‌ای به درخواست دونالد ترامپ گفت: مواضع فرانسه بر سختگیری و توازن یا به عبارتی بر احترام به حرف‌های گفته شده در ماه ژوئیه سال دو هزار و پانزده تاکید دارد. چرا؟

برای این که توافق امضا شده، توافقی قوی است و این که تهران به بند‌های آن عمل می‌کند. کشوری که به این گفته‌ها پشت کند، آن را بی ارزش کرده است. سختگیری یعنی چهارچوب بندی برنامه موشک‌های بالستیکی ایران طبق قطعنامه دو هزار و دویست و سی و یک شورای امنیت سازمان ملل. اگر ایران خواستار بازگشت به جامعه جهانی است، باید در این خصوص همکاری کند. در غیر این صورت، این کشور همچنان به تمایل برای توسعه سلاح‌های هسته‌ای متهم خواهد شد. ما در خصوص مسئله بالیستیک و مسئله منطقه‌ای به گفت و گو با ایران متعهد شده ایم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها