خبرنگاران بازداشتی رویترز در میانمار دادگاهی می‌شوند

کد خبر: 775218

دو خبرنگار رویترز که براساس قانون افشای اطلاعات محرمانه دولتی در میانمار بازداشت شده بودند، امروز (سه شنبه) باید در دادگاه حاضر شوند.

خبرنگاران بازداشتی رویترز در میانمار دادگاهی می‌شوند

خبرگزاری ایسنا: به نقل از خبرگزاری رویترز، قاضی دادگاه میانمار امروز به بررسی درخواست آزادی با قید وثیقه این دو خبرنگار می‌پردازد.

"وا لون"، 31 ساله و "کیاو سو او" 27 ساله که برای پوشش خبری اوضاع در راخین واقع در غرب میانمار برای رویترز کار می‌کردند، به اتهام نقض قوانین مربوط به افشای اطلاعات محرمانه بازداشت شده‌اند.

این خبرنگاران در 12 دسامبر 2017 و پس از دعوت شدت از سوی افسران پلیس برای صرف شام در یانگون بازداشت شدند.

وکیل این دو خبرنگار گفت:‌ بین وکلا و دادستان‌ها بر روی وثیقه تعیین شده برای این دو خبرنگار اتفاق نظر وجود ندارد.

دادستان‌های میانمار پیشتر با قرار وثیقه برای این دو خبرنگار مخالفت کرده بودند. دادگاه امروز باید دفاعیات افسر پلیس آگاه به این پرونده را بشنود.

وزارت اطلاعات میانمار از قول پلیس این کشور اعلام کرد: که این دو خبرنگار به دلیل داشتن اسناد و داده‌های محرمانه و مهم دولتی مربوط به استان راخین و نیروهای امنیتی دستگیر شدند. آنها به صورت غیرقانونی این اسناد را در اختیار داشتند و می‌خواستند آنها را با رسانه‌های بیگانه به اشتراک بگذارند.

سردبیر رویترز نیز گفته که تصمیم دادگاه میانمار علیه این دو خبرنگار نقض آشکار حقوق خبرنگاران و حمله واضح به آزادی رسانه‌ای است.

بیل کلینتون، رئیس جمهوری پیشین آمریکا خواستار آزادی سریع این دو خبرنگار شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها