گفتگوی «اشرف غنی» با معاون رئیس جمهوری آمریکا

کد خبر: 779262

رئیس جمهوری افغانستان و معاون رئیس جمهوری آمریکا، طی تماس تلفنی به بحث و تبادل نظر در مورد مسائل امنیتی افغانستان پرداختند.

گفتگوی «اشرف غنی» با معاون رئیس جمهوری آمریکا

خبرگزاری مهر: اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان با «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا به صورت تلفنی گفتگو کرد. در این تماس تلفنی دو طرف در مورد اوضاع امنیتی افغانستان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

کاخ ریاست جمهوری افغانستان با انتشار خبری اعلام کرد که در این مکالمه تلفنی ابتدا مایک پنس به نمایندگی از دولت و مردم ایالات متحده آمریکا، تاثرات عمیق خویش را به خاطر رویدادهای اخیر تروریستی در «کابل» و «ننگرهار» به رئیس جمهوری و مردم افغانستان، ابراز داشت.

معاون رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت که ما در چنین شرایط دشواری دوشادوش دولت و مردم افغانستان به مبارزه با تروریسم خواهیم پرداخت.

غنی نیز اعلام کرد که زمان انتخاب برای طالبان فرا رسیده است، طالبانی که افغانستانی و مسلمان هستند باید حملات اخیر تروریستی را محکوم کنند. اگر چنین نکنند تروریست هستند و دولت افغانستان هیچ گونه مذاکره ای با آنها نخواهد کرد.

رئیس جمهوری افغانستان افزود: دولت افغانستان اراده ای قوی برای جنگ با تروریسم و همچنین برقراری صلح و اصلاحات همه جانبه در این کشور دارد.

لازم به ذکر است که این دومین تماس تلفنی رئیس جمهوری افغانستان و معاون رئیس جمهوری آمریکا در کمتر از یک ماه گذشته است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها