ریابکوف: اصلاح برجام غیرممکن است

کد خبر: 780210

معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ای تاکید کرد اصلاح توافق هسته‌ای ایران غیرممکن است و انجام این کار پیامدهای ناگواری به همراه خواهد داشت.

ریابکوف: اصلاح برجام غیرممکن است

باشگاه خبرنگاران: سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه، تاکید کرد تغییر در برجام غیرممکن است.

او در مصاحبه با روزنامه روسی «ایزوستیا» اعلام کرد: اصلاح و بهبود توافقنامه هسته‌ای امضا شده میان شش کشور و ایران، در شرایطی که واشنگتن و تهران به یکدیگر هیچ اعتمادی ندارند و فشار‌های آمریکا بر تهران افزایش یافته، غیرممکن است.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: ما شاهد برداشتن گام‌هایی هستیم. البته این گام‌ها در عین حال که پایبندی آمریکا به توافقنامه هسته‌ای با ایران را نشان می‌دهد، اما همزمان فشار بر ایران را نیز افزایش می‌دهد، در این شرایط من نمی‌توانم تصور کنم که بار دیگر مذاکراتی آغاز شود تا توافقی حاصل شود، همچنین درخواست‌های آمریکا از ایران درباره دادن امتیاز فایده‌ای ندارد.

ریابکوف با اشاره به اینکه برخی مسائل وجود دارد که ارتباطی با مسئله توافقنامه هسته‌ای ایران ندارد، اما آمریکایی‌ها اصرار دارند آن را در چارچوب این پرونده بین المللی قرار دهند و تهران را متهم می‌کنند، گفت: آمریکایی‌ها از ایران انتقاد می‌کنند که گام‌هایی بر می‌دارد که البته مسکو این گام‌ها را تلاش ایران در چارچوب تامین منافع ملی خود می‌داند.

او افزود: آمریکا به جای اینکه در مذاکرات به طور طبیعی شرکت کند به دنبال باج گرفتن است و عاقلانه نیست که در این شرایط کسی بخواهد امتیازی بدهد.

این دیپلمات روس در ادامه بار دیگر بر هشدار‌های روسیه درباره عواقب تلاش برای بازنگری در توافقنامه هسته‌ای تاکید کرد و گفت این مسئله به نابودی توافقنامه هسته‌ای خواهد انجامید و پیامد‌های ناگواری خواهد داشت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها