موگرینی خواستار اجرای فوری قطعنامه آتش‌بس سوریه شد

کد خبر: 787702

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از لزوم اجرای فوری قطعنامه آتش‌بس سوریه و ایجاد مکانیسمی برای نظارت بر آن سخن گفت.

موگرینی خواستار اجرای فوری قطعنامه آتش‌بس سوریه شد

خبرگزاری مهر: «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آستانه دیدار وزاری خارجه این اتحادیه، محور این دیدار را مسائلی چون فلسطین، قدس، بحران ونزوئلا و سوریه اعلام کرد.

وی در خصوص سوریه گفت: چند هفته پیش در نشستی که در شهر «صوفیا» بلغارستان داشتیم درباره این صحبت کردیم که اوضاع سوریه به ویژه اوضاع انسانی به شدت رو به وخامت است و این موضوع را مجددا در نیویورک هم مطرح کردیم و به لطف اعضای اتحادیه اروپا که به عنوان عضو دائمی و غیر دائمی شورای امنیت حضور دارند، موفق به صدور قطعنامه شورای امنیت با اجماع نظر همه اعضا شدیم. اکنون قطعنامه (آتش‌بس سوریه) باید فورا اجرا شود و باید مکانیسم نظارتی داشته باشیم. اتحادیه اروپا در روزها و هفته‌های جاری به همراهی با سازمان ملل و همه شرکای بین‌المللی و منطقه‌ای ادامه می‌دهد تا شاهد بهبود فوری شرایط سوریه باشیم.

موگرینی ادامه داد: فردا سه‌شنبه در بروکسل با «مارک لوکاک» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امداد اضطراری این سازمان ملاقات خواهم کرد تا درباره نحوه همکاری و اقدام سازمان ملل و اتحادیه اروپا بحث و تبادل نظر داشته باشیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها