روسیه در امحاء تسلیحات شیمیایی سوریه کوتاهی کرد!

کد خبر: 788623

نماینده آمریکا در زمینه خلع سلاح بین‎المللی مدعی است روسیه آن طور که می‌بایست به تعهدات خود مبنی بر انهدام تسلیحات شیمیایی سوریه عمل نکرده است.

روسیه در امحاء تسلیحات شیمیایی سوریه کوتاهی کرد!

خبرگزاری مهر: «رابرت وود» نماینده آمریکا در زمینه خلع سلاح بین‌المللی، مدعی شد: روسیه در مقام کشوری که ضامن انهدام ذخیره تسلیحات شیمیایی سوریه بود و باید مانع استفاده دولت دمشق از آنها می‌شد، تعهدات خود را نقض کرده است!

وی در تلاش برای مقصر جلوه دادن مسکو در بحران سوریه، مدعی شد: به لحاظ تاریخی و در رابطه با استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه، باید گفت که روسیه در جهت نادرستی ایستاده است.

وود در رابطه با گزارش نیویورک‌ تایمز که در آن دولت سوریه متهم به خریداری تسلیحات شیمیایی از کره شمالی شده است، گفت: تاریخچه واضحی درباره همکاری کره شمالی و سوریه در حوزه فعالیت‌های موشکی و تجهیزات مربوط به تسلیحات هسته‌‌ای وجود دارد.

اظهارات این مقام آمریکایی درحالی مطرح شد که امروز چهارشنبه «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در سی و هفتمین نشست شورای حقوق بشر در ژنو، گفت: این اتهامات بی‌اساس در شرایطی علیه دمشق مطرح می شود که دولت سوریه تمام ذخایر تسلیحات شیمیایی خود را از بین برده است. ازسرگیری فوری گفتگوها به منظور پرداختن به مسائل مربوط به کنترل تسلیحات و عدم اشاعه جامعه بین‌المللی ضروری است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها