نظامیان ناتو به «فاریاب» افغانستان باز می‌گردند

کد خبر: 790242

متعاقب افزایش ناامنی ها در ولایت فاریاب افغانستان نیروهای ناتو پس از گذشت ۴ سال، دوباره به این ولایت باز می گردند.

نظامیان ناتو به «فاریاب» افغانستان باز می‌گردند

خبرگزاری مهر: به دنبال افزایش ناامنی‌ها در ولایت فاریاب افغانستان، نیروهای خارجی ناتو پس از گذشت ۴ سال، دوباره در مرکز این ولایت مستقر خواهند شد.

«دولت وزیری» سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان استقرار این نیروها را در ولایت فاریاب را تایید کرد.

«جنت گل کروخیل» از فرماندهان پایگاه «شاهین» کابل گفت که نخستین گروه از این نیروها در تاریخ هفتم ماه مارس وارد ولایت فاریاب خواهند شد.

به گفته وی، گروه اول نیروهای خارجی شامل ۶۰ نفر هستند اما در آینده شمار آنها به ۳۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

کروخیل در ادامه گفت که این نیروها هم در جنگ و هم در مشورت دهی به نیروهای امنیتی افغانستان نقش دارند. این نیروها همچنین حمایت هوایی نیروهای امنیتی افغانستان را نیز به عهده خواهند داشت.

وی افزود که اخیرا ناامنی‌ها در این ولایت به شدت افزایش یافته و اکنون در ۱۰ شهر این ولایت تهدیدات امنیتی شدیدی وجود دارد.

ژنرال کروخیل گفت:برای تامین بهتر امنیت ولایت فاریاب، امن شدن مسیر شمال و زمینه سازی برای اجرای پروژه‌های اقتصادی، تامین برق، خط آهن و فیبر نوری، دولت کابل لازم دانست که نیروهای خارجی در این ولایت مستقر شوند.

لازم به ذکر است که پس از سقوط طالبان، نیروهای کشور نروژ و نظامیان آمریکایی در ولایت فاریاب مستقر شده بودند. آخرین نظامیان خارجی در سال ۲۰۱۴ پس از انتقال مسئولیت تامین امنیت به نیروهای امنیتی افغانستان، این ولایت را ترک کردند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها