تسلط ارتش سوریه بر شهرک «عین ترما»

کد خبر: 795879

پس از توافق تروریست‌های جیش الاسلام با ارتش سوریه قرار است سه هزار و ۵۰۰ غیر نظامی و نظامی که در بند این گروه تروریستی بودند آزاد شوند.

تسلط ارتش سوریه بر شهرک «عین ترما»

خبرگزاری فارس: ارتش سوریه و نیرو‌های مقاومت برای بیست و هفتمین روز متوالی به عملیات پاکسازی غوطه شرقی از وجود تروریست‌های تکفیری ادامه دادند.

نیرو‌های مقاومت شامگاه جمعه موفق شدند کنترل کامل شهرک «عین ترما» واقع در غوطه شرقی را به دست گیرند.

وبگاه خبری مراسلون با اعلام این خبر گزارش داد که پس از ورود ارتش سوریه به عین ترما، ساکنان این شهر استقبال گرمی از نیرو‌های مقاومت کردند و پیش از ورود آنان، پرچم سوریه را در مرکز این شهرک به اهتزاز درآوردند.

این در حالی است که برخی از رسانه‌های سوری از تسلط ارتش سوریه بر ۶۰% این شهرک خبر می‌دهند.

گروه تروریستی «فیلق الرحمن» نیز پیشتر اعلام کرده بود که ضمن پذیرش شرط‌های ارتش سوریه و توافق با آن، به ادلب منتقل خواهد شد.

این توافق در شهرک‌های «عربین، جوبر، زملکا و حزة» اجرایی خواهد شد و بدین ترتیب این شهرک‌ها به سیطره ارتش سوریه درخواهد آمد.

خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که توافق خروج تروریست‌های فیلق الرحمن و جبهه النصره از عربین، زملکا و جوبر در بخش میان غوطه شرقی امروز شنبه اجرایی میشود.

قرار است که تروریست‌ها امروز در عربین جمع شده و از آنجا به سمت گذرگاهی که بین عربین و حرستا واقع شده است، رفته و وارد بزرگراه بین المللی و از آنجا به ادلب منتقل شوند.

دولت سوریه برای تروریست‌ها شرط گذاشته است که افراد غیر نظامی در جوبر، عربین، زملکا و عین ترما باقی بمانند تا پس از آن به آنان امدادرسانی کند.

تروریست‌های احرار الشام نیز که در شهر «حرستا» حضور داشتند تسلیم شدند و ارتش سوریه عناصر این گروه را به همراه خانواده هایشان به ادلب منتقل کرد و این شهر از حضور تروریست‌ها پاکسازی خواهد شد.

گروه اطلاع رسانی الاعلام الحربی هم خبر داد که قرار است ارتش سوریه افراد غیر نظامی و نظامیانی را که در بند تروریست‌های حاضر در شهر «دوما» -مقر اصلی تروریست‌های جیش الاسلام- هستند، آزاد کند.

الاعلام الحربی تأکید کرد که قرار است سه هزار و ۵۰۰ فرد ربوده شده در دوما و بیش از سه هزار نفر که نیازمند کمک‌های انسانی هستند نیز آزاد شوند.

عناصر جیش الاسلام این افراد را در زندان «التوبه» در شهر دوما زندانی کرده اند.

منابع آگاه اعلام کردند که این اقدام در چارچوب توافقی است که دولت سوریه با عناصر مسلح حاضر در دوما بدان دست پیدا کرده است.

انتهای پیام/

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها