دومین کنفرانس سوریه در بروکسل آغاز شد

کد خبر: 805549

دومین کنفرانس بروکسل با عنوان 'حمایت از آینده سوریه و منطقه' با تمرکز بر حمایت‌های انسانی و تقویت فرایند سیاسی تحت رهبری سازمان ملل برای حل و فصل مناقشه دراین کشور، بامداد امروز (سه شنبه) در مقر اتحادیه اروپا در بروکسل آغاز به کار کرد.

دومین کنفرانس سوریه در بروکسل آغاز شد
خبرگزاری ایرنا: 'یوهانس هان' کمیسیونر سیاست مناطق پیرامونی و 'کریستوس استایلیانیدس' کمیسیونر کمک‌های انسانی و مدیریت بحران اتحادیه اروپا در اولین روز از این کنفرانس دو روزه در سخنانی بر اهمیت تقویت اقدامات کمک رسانی انسانی در سوریه تاکید کردند. در ادامه این جلسه 'مارک لوکوک' معاون امور کمک‌های انسانی دبیر کل سازمان ملل متحد و 'فیلیپو گراندی' کمیسیونر عالی امور آوارگان سازمان ملل سخنرانی می‌کنند و سپس قرار است جلساتی با موضوع کمک‌های انسانی به مردم سوریه برگزار شود.
بعد از ظهر امروز نیز فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و استفان دی میستورا نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه طبق برنامه اعلامی با عنوان 'دیدار با نمایندگان جامعه مدنی سوریه ' در یک کنفرانس خبری شرکت می‌کنند.
دومین روز کنفرانس بروکسل فردا چهارشنبه، با جلسه‌ای با حضور موگرینی و نمایندگان لبنان، ترکیه و اردن به عنوان سه کشور اصلی پذیرای آوارگان سوری برگزار می‌شود و کنفرانس حدود ساعت ۱۸ فردا به وقت محلی پس از برگزاری چندین جلسه کاری با اعلام نهایی تعهدات مالی به کار خود پایان خواهد داد.
اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرده که دومین کنفرانس بروکسل نیز همانند کنفرانس پارسال فرصتی برای گرد هم آمدن جامعه بین المللی و بررسی تمام جنبه‌های بحران سوریه شامل جنبه‌های انسانی، اقتصادی (ارائه تعهدات کمک‌های مالی) و سیاسی است.
'فدریکا موگرینی' مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سه شنبه هفته گذشته در سخنانی در پارلمان اروپا گفت: اکنون بیش از هر زمان دیگری روشن شده است که تنها راه حل پایدار، عملی و امکان پذیر برای جنگ سوریه یک راه حل سیاسی است. پس از هفت سال الان دیگر هیچ شکی وجود ندارد که جنگ در سوریه هیچ راه حل نظامی ندارد و تنها راه پایان دادن به این مناقشه از طریق مذاکرات سوری-سوری در ژنو با هدایت سازمان ملل متحد است.
وی اضافه کرد: کاری که ما به عنوان اروپا و به عنوان جامعه بین المللی میتوانیم انجام دهیم این است که تمام منابع خود را سرمایه گذاری کنیم تا بتوانیم از فضای تنش افزایی‌های بدون انتها در صحنه میدانی، به سمت فضای مذاکرات سیاسی حقیقی حرکت کنیم. این کار آسانی نیست، اما در کنفرانس بروکسل در این زمینه کار می‌کنیم و ضمن تجدید تعهدات انسانی، تلاش می‌کنیم که مذاکرات ژنو را از حالت قفل خارج کنیم، زیرا این تنها راه پایدار شدن اقدامات انسانی در سوریه است.
اولین کنفرانس حمایت از آینده سوریه و منطقه در بروکسل در ماه آوریل ۲۰۱۷ (اردیبهشت ۱۳۹۶) با اعلام جمع آوری شش میلیارد دلار اعتبار برای حمایت از فعالیت‌های انسانی و توسعه‌ای در سوریه برگزار شد. در آن کنفرانس مبلغ ۳.۷ میلیارد دلار کمک نیز برای سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ اعلام شد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها