چرا داوود اوغلو به دیدار عبدالله گل رفت؟

کد خبر: 806034

در حالی که عبدالله گل به عنوان نامزد احزاب مخالف برای رقابت با اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری مطرح است، داوود اوغلو به دیدار وی رفت و پشت در‌های بسته و بدون پوشش خبری با گل گفتگو کرد.

چرا داوود اوغلو به دیدار عبدالله گل رفت؟
خبرگزاری تسنیم: «احمد داوود اوغلو» نخست‌وزیر سابق ترکیه و نماینده قونیه در پارلمان از حزب عدالت و توسعه به همراه «علی باباجان» و «بشیر آتالای» در آخرین جلسه هفتگی حزب عدالت و توسعه شرکت نکرد.
برخی از محافل سیاسی در ترکیه عدم شرکت داوود اوغلو در جلسات حزبی را انصراف وی از نامزدی در انتخابات پارلمانی از حزب عدالت و توسعه قلمداد کردند.
در حالی که عبدالله گل به عنوان نامزد احزاب مخالف برای رقابت با اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری مطرح است، دیروز داوود اوغلو به دیدار عبدالله گل رفت و پشت در‌های بسته و بدون پوشش خبری با وی گفتگو کرد.
یکی از منابع نزدیک به داوود اوغو در خصوص این جلسه اعلام کرد: داوود اوغو به دعوت عبدالله گل به دیدار وی رفته است و هنوز موضع مشخصی در حمایت از شخص خاصی در انتخابات نگرفته است. اما پس از انتخابات تحولات زیادی ممکن است رخ دهد.
تحلیل گران مسائل سیاسی از این دیدار به عنوان نشانه تقویت احتمال نامزدی عبدالله گل در انتخابات ریاست جمهوری و افزایش احتمال حمایت از وی از داخل حزب عدالت و توسعه سخن می‌گویند.
پیش از این یک منبع نزدیک به حزب حاکم «عدالت و توسعه» ادعا کرد: در صورت نامزدی عبدالله گل در انتخابات ریاست جمهوری ۵۰ نماینده حزب عدالت و توسعه از این حزب استعفا کرده و به حزب سعادت خواهند پیوست.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها