حضور پرشور فلسطینی‌ها در «جمعه جوانان انقلابی» +تصاویر

کد خبر: 806809

هزاران فلسطینی در راهپیمایی پنجمین جمعه موسوم به بازگشت در مناطق مرزی نوار غزه و مناطق اشغالی ۱۹۴۸ مشارکت کرده اند که امروز هم نظامیان صهیونیست با گلوله جنگی و گاز اشک آور به سوی آن‌ها حمله‌ور شده اند که تاکنون یک شهید و شماری زخمی به جا گذاشته است.

حضور پرشور فلسطینی‌ها در «جمعه جوانان انقلابی» +تصاویر
خبرگزاری تسنیم: رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند، ظهر امروز یک جوان ۲۵ ساله فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در طول نوار مرزی نوار غزه (با مناطق اشغالی ۱۹۴۸) زخمی شد. هزاران فلسطینی در پاسخ به دعوت کمیته عالی ملی راهپیمایی بازگشت و درهم شکستن محاصره در پنجمین جمعه‌ای که نام آن را جمعه جوانان انقلابی گذاشته‌اند، شرکت کرده‌اند.
با وجود تاکید فلسطینی‌ها بر مسالمت‌آمیز بودن این راهپیمایی، اما نظامیان صهیونیست با گلوله جنگی به سوی آن‌ها شلیک می‌کنند که تا کنون به زخمی شدن ده‌ها نفر منجر شده است. بر اساس گزارش فلسطین‌الیوم شماری از جوانان فلسطینی در شرق خان‌یونس تلاش کردند سیم‌های خاردار نصب شده از سوی صهیونیست‌ها در طول مرز غزه و مناطق اشغالی ۱۹۴۸ را برچینند.
بر اساس بیانیه وزارت بهداشت فلسطین در غزه، راهپیمایی بزرگ بازگشت که از سی‌ام مارس (۱۰ فروردین) آغاز شده است تا کنون آمار شهدا به ۴۰ نفر و مجروحان به بیش از ۵۰۰۰ نفر رسیده است. یک شهید و صد‌ها زخمی در شرق غزه یک جوان فلسطینی در حمله نظامیان صهیونیست به شرکت‌کنندگان در راهپیمایی بازگشت در شرق غزه به شهادت رسید.
وزارت بهداشت فلسطین با اعلام خبر از زخمی شدن دست‌کم ۱۶۸ نفر دیگر از جمله یک خبرنگار در حمله نظامیان صهیونیست خبر داد، نظامیان صهیونیست با گلوله جنگی و گاز‌های اشک‌آور مردم فلسطین را که به طور مسالمت‌آمیز در راهپیمایی بازگشت شرکت کرده‌اند، هدف قرار می‌دهند.
وزارت بهداشت فلسطین خواستار محکومیت این تجاوزات آشکار صهیونیست‌ها از سوی مجامع و سازمان‌های بین‌المللی و دخالت آن‌ها برای توقف این تجاوزگری شده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها