بریتانیا با بریگزیت نفوذ در اتحادیه اروپا را از دست می‌دهد

کد خبر: 813017

براساس یک گزارش پارلمانی، بریتانیا احتمالا پس از خروج از اتحادیه اروپا نفوذش روی سیاست امنیتی و دفاعی این نهاد را از دست می‌دهد. در این گزارش از دولت لندن خواسته شده تا پیشنهاد‌هایی برای همکاری آینده ارائه دهد.

بریتانیا با بریگزیت نفوذ در اتحادیه اروپا را از دست می‌دهد

خبرگزاری ایسنا: به نقل از خبرگزاری رویترز، گزارش امروز (دوشنبه) کمیته روابط خارجی اتحادیه اروپا در مجلس اعیان بریتانیا تاکید دارد عملیات‌های امنیتی مشترک اتحادیه اروپا به صورت چشمگیری به اولویت‌های سیاست خارجی این کشور مرتبط است.

در این گزارش همچنین آمده است: ممکن است بریتانیا پس از بریگزیت بتواند همچنان در فعالیت‌های آن‌ها مشارکت داشته باشد، اما دیگر نفوذ کنونی را در بحث توسعه، برنامه‌ریزی و رهبری عملیات‌ها و ماموریت‌ها نخواهد داشت.

بارونس ورما، رئیس این کمیته در بیانیه‌ای گفت: برای حفظ مشارکت با اتحادیه اروپا در حوزه‌های امنیتی و دفاعی، بریتانیا باید برای وضعیت "ناظر" مذاکره کند. بریتانیا باید بعد از بریگزیت خصوصا در مسائل غرب بالکان و شاخ آفریقا مشارکت داشته باشد.

در این گزارش همچنین آمده است: مدل کنونی برای مشارکت یک کشور سوم نقشی بسیار محدودتر را برای بریتانیا رقم می‌زند. این کمیته قویا تاکید دارد تا پیشنهاد‌هایی برای همکاری آینده در حوزه سیاست خارجی و دفاعی مطرح شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها