درخواست ترکیه از کشور‌های مسلمان

کد خبر: 814115

نخست وزیر ترکیه با محکوم کردن شدید خشونت‌های اخیر در نوار غزه از کشور‌های مسلمان خواست که روابطشان با اسرائیل را مورد بازنگری قرار دهند.

درخواست ترکیه از کشور‌های مسلمان

خبرگزاری ایسنا: نخست وزیر ترکیه با محکوم کردن شدید خشونت‌های اخیر در نوار غزه از کشور‌های مسلمان خواست که روابطشان با اسرائیل را مورد بازنگری قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه اعلام کرد: دنیای اسلام در برابر ظالمان باید انسانیت، یکپارچگی و برابری نشان دهند. نباید در برابر این ظلم سکوت کنیم. ترکیه در برابر این ظلم سکوت نکرده و نخواهد کرد.

ییلدیریم اضافه کرد: ما اسرائیل و دولت آمریکا را محکوم می‌کنیم. همچنین رفتار دولت آمریکا را که بر روی هر جرقه‌ای در منطقه بنزین می‌ریزد محکوم می‌کنیم.

وی ادامه داد: در شورای امنیت سازمان ملل ۱۲۸ کشور تصمیم آمریکا مبنی بر انتقال سفارت به قدس را محکوم و رد کردند، اما آمریکا این ۱۲۸ کشور را نادیده گرفت و درنهایت با کشته شدن ۶۰ تن و زخمی شدن ۳۰۰۰ سفارت آمریکا را به قدس منتقل کرد.

وی ادامه داد: چنین اتفاقی برای صلح جهانی بسیار وحشتناک است. با افتتاح سفارت آمریکا در قدس با خون‌ریزی بسیار نگران کننده است.

ییلدیریم در بخش دیگری از اظهاراتش اعلام کرد: ترکیه هنوز از قطعنامه سازمان همکاری‌های اسلامی مبنی بر تعیین پایتخت قدس شرقی برای فلسطین حمایت می‌کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها