تلاش روسیه و هند برای دور زدن تحریم‌های آمریکا

کد خبر: 814680

مقامات مسکو و دهلی به دنبال راهی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا هستند که خریداران تسلیحات نظامی روسیه را نشانه گرفته و هند بشدت نگران سرنوشت قرارداد‌های نظامی خود با طرف روسی شده است.

تلاش روسیه و هند برای دور زدن تحریم‌های آمریکا

خبرگزاری تسنیم: روزنامه «کامرسانت»، چاپ مسکو امروز به نقل از روزنامه «تایمز دهلی» نوشت که هند و روسیه در حال آماده کردن «نقشه راهی» برای دور زدن تحریم‌های آمریکا هستند که جهت گیری آن به سمت خریداران اصلی تسلیحات نظامی روسی است. تحریم‌های آمریکا می‌تواند به قرارداد‌های نظامی-دفاعی روسیه و هند که ارزش کلی آن‌ها بیش از ۱۲ میلیارد دلار است، آسیب جدی برساند.

در اواخر ماه ژانویه بود که "پانکاج ساران" سفیر هند در مسکو در مصاحبه‌ای با رسانه‌های روسی گفت که کشورش قصد دارد همه قرارداد‌ها و توافقات امضاء شده با روسیه را تحقق بخشیده و همکاری‌های دو کشور را به عرصه‌های جدید گسترش دهد و تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه، تاثیری بر همکاری‌های دوجانبه نخواهد داشت.

البته به گفته منابع خبری این روزنامه هندی، رهبران این کشور بشدت نگران اقدامات دولت آمریکا و گسترش تحریم‌های ضدروسی در ماه آوریل هستند که شرکت «روس آبارون اکسپورت»، اصلی‌ترین شریک هند در عرصه همکاری‌های نظامی، در فهرست این تحریم‌ها قرار دارد.

مقامات این شرکت دولتی روسی یادآور شده اند که انتخاب «راس ابارون اکسپورت»، گویای هدف اصلی طرف آمریکایی است و آن هم بهانه برای بیرون راندن روسیه از بازار تسلیحاتی جهان است. بر اساس تحریم‌های آمریکا، طرف‌های ثالثی که با شرکت‌های روسی تحت تحریم همکاری کنند، مورد تنبیه و پرداخت جریمه قرار خواهند گرفت.

به گفته منبع خبری روزنامه «تایمز دهلی»، این تهدید ازهم اکنون موثر واقع شده و برخی بانک‌های هندی فعال در ایالات متحده، از ترس تحریمها، معاملات خود با روسیه را متوقف کرده اند. برخی قرارداد‌های دفاعی بزرگ نیز ممکن است مشمول تحریم‌های آمریکا قرار بگیرند که از جمله آن‌ها تحویل سامانه‌های موشکی دفاع ضدهوایی «اس-۴۰۰» به هند به ارزش کلی آن ۵.۵ میلیارد دلار، ۴ فروند کشتی گشت به ارزش ۴ میلیارد دلار، قرارداد تولید مشترک بالگرد‌های چندمنظوره «کا-۲۲۶» به ارزش حدود یک میلیارد دلار و همچنین اجاره یک فروند زیردریایی اتمی روسیه است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها