درخواست مداخله‌جویانه گوترش برای خلع سلاح حزب‌الله

کد خبر: 818958

دبیرکل سازمان ملل از کشور‌های حامی مقاومت لبنان خواست تا کمک کنند حزب‌الله تبدیل به تشکلی سیاسی شود و سلاح خود را کنار بگذارد.

درخواست مداخله‌جویانه گوترش برای خلع سلاح حزب‌الله

باشگاه خبرنگاران: دبیرکل سازمان ملل از کشور‌های حامی مقاومت لبنان خواست تا کمک کنند حزب‌الله تبدیل به تشکلی سیاسی شود و سلاح خود را کنار بگذارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در سخنانی بدون آنکه نامی از ایران ببرد، از کشور‌های حامی حزب الله -که در برابر تجاوزگری‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی در منطقه مقاومت می‌کند- خواست تا کمک کنند این جنبش به تشکلی سیاسی- مدنی تبدیل شود.

وی در سندی که به تازگی به شورای امنیت سازمان ملل ارائه داد، در اظهاراتی مداخله‌جویانه گفته است: از کشور‌های منطقه که ارتباطی نزدیک با حزب الله دارند، می‌خواهم به این سمت بروند که این مجموعه مسلح به حزبی سیاسی- مدنی تبدیل شود.

وی در ادامه مدعی شد این کار در جهت منفعت لبنان و صلح و امنیت منطقه خواهد بود.

وی همچنین در ادامه ادعا‌های خود گفت: حفظ حزب الله با توانایی‌های نظامی و پیشرفته و خارج از نظارت دولت، منبع نگرانی‌های شدیدی است.

گوترش همچنین از حزب الله و تمامی طرف‌های ذی ربط خواست وارد هیچ فعالیت نظامی داخل یا خارج از لبنان نشوند.

وی در ادامه ادعا‌های بی اساس خود گفت: «وجود سلاح خارج از کنترل دولت (لبنان) همراه با حضور شبه نظامیان مسلح، امنیت شهروندان لبنانی را در خطر قرار می‌دهد. من از دولت و نیرو‌های مسلح لبنان می‌خواهم تمامی اقدامات ضروری را برای جلوگیری از در اختیار داشتن سلاح از سوی حزب الله و سایر گروه‌های مسلح و نیز جلوگیری از ایجاد توانایی‌های نظامی خارج از کنترل دولت بکار بندند»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها