پامپئو پاکستان را به بدرفتاری با دیپلمات‌ها متهم کرد

کد خبر: 819008

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد: دولت پاکستان با دیپلمات‌های سایر کشور‌ها رفتاری شایسته انجام نمی‌دهد و قوانین دیپلماتیک را رعایت نمی‌کند.

پامپئو پاکستان را به بدرفتاری با دیپلمات‌ها متهم کرد

خبرگزاری تسنیم: وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد: دولت پاکستان با دیپلمات‌های سایر کشور‌ها رفتاری شایسته انجام نمی‌دهد و قوانین دیپلماتیک را رعایت نمی‌کند.

به گزارش ای آر وای نیوز، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا ضمن متهم کردن پاکستان به بد رفتای با دیپلمات‌ها گفت: دولت اسلام آباد قوانین دیپلماتیک را رعایت نمی‌کند.

وی افزود در بودجه سال ۲۰۱۸ آمریکا سهم بسیار کمی را برای پاکستان در نظر گرفته‌ایم و این به دلیل رفتار اسلام آباد است.

پامپئو ضمن تکرار اتهامات ترامپ گفت: دولت پاکستان باید علیه پناهگاه‌های امن تروریستی که در خاک این کشور وجود دارد اقدام کند.

روابط میان آمریکا و پاکستان پس از روی کار آمدن ترامپ به شدت دچار چالش شده و رئیس جمهور آمریکا با وجود ادعا‌های فراوان نتوانسته است راه حل مناسبی برای منطقه جنوب آسیا بیابد.

چندی پیش یک دیپلمات آمریکایی به نام «جوزف امانوئل» با رانندگی در حالت مستی دو جوان موتور سوار پاکستانی را زیر گرفته و سبب مرگ یکی از آنان شد، و به همین دلیل دولت پاکستان وی را مدتی در لیست سیاه خود قرار داد.

آمریکا بلافاصله تمام دیپلمات‌های پاکستانی را به تردد در ۴۰ کیلومتری اطراف سفارت این کشور در واشنگتن محدود کرد و اسلام آباد نیز در مقابل همین محدودیت را برای دیپلمات‌های آمریکایی وضع کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها