پارلمان صلاحیت لغو نتایج انتخابات پارلمانی عراق را ندارد

کد خبر: 820259

در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر تلاش پارلمان برای لغو یا بازشماری بخشی از نتایج انتخابات پارلمانی عراق، سخنگوی مقتدی صدر تأکید کرد که پارلمان صلاحیت چنین کاری را ندارد.

پارلمان صلاحیت لغو نتایج انتخابات پارلمانی عراق را ندارد

خبرگزاری مهر: «جعفر موسوی» سخنگوی «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر تأکید کرد که پارلمان عراق صلاحیت لغو یا تعدیل نتایج انتخابات پارلمانی را ندارد.

این واکنش به گزارش‌های اخیر بوده که مدعی شده بود پارلمان عراق در تلاش است تا اقداماتی برای لغو یا بازشماری دست کم ۵ درصد از نتایج انتخابات پارلمانی عراق، انجام دهد و به این ترتیب ائتلاف‌های وابسته به مقتدی صدر یا حیدر العبادی که بیشترین آراء را در این انتخابات به دست آورده اند بخشی از آرای خود را از دست بدهند.

در همین راستا موسوی گفت که قانونگذاران در پارلمان این حق را ندارند که نتایج انتخابات را باطل کنند و کمیساریای انتخابات عراق ساز و کار شکایت و اعتراض به نتایج انتخابات را بیان کرده است و به این ترتیب هیأتی حقوقی از دادگاه تجدید نظر عراق برای بررسی شکایت‌ها و اعتراض‌ها شکل خواهد گرفت.

وی تأکید کرد که اگر کمیساریای عالی انتخابات هم کم کاری کرده باشد پارلمان می‌تواند بر اساس قانون از این کمیساریا سوال کند و دادگاه عالی انتخابات هم حق بررسی صحت یا عدم صحت نتایج انتخابات را ندارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها