خروج آمریکا از برجام بر روابط اقتصادی تاثیرگذار است

کد خبر: 821063

چین خروج آمریکا از برجام را بر روابط اقتصادی میان طرفین تاثیرگذار دانست.

خروج آمریکا از برجام بر روابط اقتصادی تاثیرگذار است

خبرگزاری تسنیم: دبیر کل دپارتمان امور اروپا- آسیای مرکزی وزارت خارجه چین اعلام کرد که عدم پایبندی به برجام همکاری اقتصادی میان طرف‌های این توافق را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

ژانگ هانهوی در این باره گفت: باتوجه به وضعیت کنونی اگر برجام بیش از این اجرا نشود، همکاری اقتصادی نرمال میان کشور‌های مربوطه تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

این مقام در ادامه گفت که چین امیدوار به حفظ این توافق (برجام) است و بنابراین به حفظ ارتباط نزدیک خود با روسیه و دیگر کشور‌های اروپایی در این موضوع ادامه می‌دهد.

ژانگ ادامه داد: ما به مشاوره‌های نزدیک میان چین و ایران بر اساس پایبندی به برجام، توسعه بیشتر همکاری میان کشور‌ها علاوه بر حلقه‌های تجاری آن‌ها ادامه می‌دهیم.

این بیانیه پس از آن منتشر شد که دوناد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تصمیم به خروج آمریکا از برجام را گرفت. این اقدام آمریکا از سوی اعضای دیگر برجام نیز مورد انتقاد قرار گرفت.

کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین المللی پول در تازه‌ترین موضع گیری نسبت به این اقدام آمریکا گفت: «من نگران هرگونه تصمیمی هستم که همچنان موجب تضعیف اعتماد شود... تجارت در حال تقویت شدن است. سرمایه گذاری دارد بر می‌گردد و هر اقدامی که این دارایی اساسی یعنی اعتماد را تضعیف کند، اقتصاد جهان را در معرض ریسک قرار می‌دهد.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها