مردم غزه با وسایل ابداعی به دنبال حق خود هستند

کد خبر: 821609

مردم با غزه این راهپیمایی‌ها قلب صهیونیست‌ها و استراتژیست‌های جهان را لرزاند. در حیفا  بعد از پنجاه سال یک راهپیمایی اتفاق افتاد و احتمالا در هفته‌ی آینده شهید هم خواهد داد.

مردم غزه با وسایل ابداعی به دنبال حق خود هستند

سرویس بین الملل فردا: دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران، به نشانه‌ی همدردی با مردم مظلوم فلسطین و اعتراض به سکوت و انفعال مجامع داخلی و بین المللی نسبت به اتفاقات اخیر فلسطین تجمعی تحت عنوان «خیمه‌های بازگشت» برگزار کردند. این تجمع از شب دوشنبه ۷ خرداد در محل سر در اصلی دانشگاه علم و صنعت ایران به مدت دو شب برقرار است و با برنامه‌های جانبی مانند سخنرانی فعالین بین المللی و رسانه ای، نمایشگاه عکس و گعده‌های مختلف همراه خواهد بود.

با شروع این تجمع آقایان محمد اصغری، مسئول ارتباط بین الملل مرکز عدالت برای صلح و مجتبی احمدی فعال و تحلیلگر مسائل بین الملل در جمع دانشگاهیان حاضر در تجمع حاضر شدند.

اصغری از انجام این حرکت در آستانه‌ی روز قدس و هم زمان با راهپیمایی‌های بازگشت مردم فلسطین تشکر کرد و با اشاره به به تغییر سفارت آمریکا گفت: اسرائیل در شرایطی که کشور‌های اسلامی به دنبال مشکلات خودشان بودند، برای عرض اندام با تغییر مکان سفارت آمریکا به قدس، پایتخت خود را تغییر داد. راهپیمایی بازگشت در این شرایط ابداع مردم فلسطین بود و همه‌ی فلسطینیان در نزدیک‌ترین نقطه به سرزمین‌های اشغالی می‌شوند. در این کار برعکس بقیه اوقات همه‌ی گروه‌های فلسطینی متحد شدند.

مردم غزه با وسایل ابداعی به دنبال حق خود هستند

وی در رابطه با شرایط اجتماعی غزه گفت: غزه در شرایط تحریم سنگین است و شرایط اجتماعی سختی را طی می‌کند به صورتی که ۹۵ درصد آب غزه آلوده شده است، حدود ۱۳ هزار بیمار در غزه وجود دارد و مردم غزه روزانه فقط چهار ساعت برق دارند و در این شرایط غزه بعد از یک رکود به شرایطی رسید که اگر مقاومت نمی‌کرد، این رکود پایانی بر مقاومت بود، ولی شرایط غزه به سمتی رفت که مردم خیمه‌های بازگشت را در مرز‌ها بنا کنند. مردم غزه کسانی هستند که با وسایل ابداعی به دنبال حق خود هستند.

وی افزود: مردم با غزه این راهپیمایی‌ها قلب صهیونیست‌ها و استراتژیست‌های جهان را لرزاند. در حیفا بعد از پنجاه سال یک راهپیمایی اتفاق افتاد و احتمالا در هفته‌ی آینده شهید هم خواهد داد.

مسئول ارتباط بین الملل مرکز عدالت برای صلح گفت: اگر مرز‌های اسرائیل تثبیت شود، مبارزه با آن مشکل خواهد بود و امروز مردم غزه با آخرین چیز خود که همان جانشان باشد در حال مقابله هستند. ما نباید بگذاریم امیدواری در دل مردم غزه از بین برود، اگر پیام مردم غزه رسانه‌ای نشود، هزینه‌ای که مردم غزه تا الان داده اند که ۱۳۰ شهید قسمتی از آن است، هدر می‌رود.

وی در مورد راهپیمایی بازگشت گفت: قرار ابتدایی این راهپیمایی‌ها تا روز نکبت بود، اما گروه‌های فلسطینی اعلام کردند که تا گرفتن نتیجه، این راهپیمایی‌ها ادامه خواهد داشت. کرانه هم هم اکنون چهارمین هفته مقاومت را تجربه می‌کند، که این نوید بخش روز‌های خوب برای فلسطین است.

مردم غزه با وسایل ابداعی به دنبال حق خود هستند

اصغری در پایان اضافه کرد:ان شاءالله با از بین رفتن اسرائیل برای اصلاح بقیه‌ی جهان برنامه ریزی کنیم.

مجتبی احمدی فعال و تحلیلگر مسائل بین الملل سخنان خود را با اشاره به حق طلبی همیشگی مردم ایران شروع کرد و در ادامه با اشاره به شرایط فعلی جامعه گفت: هر کس می‌خواهد به نظام جهانی فحش بدهد، فلسطین راه آن است. آمدن ترامپ نشان داد، نظام جهانی، نظام قلدرهاست و تنها کشوری که می‌خواهد بگوید نظام جهانی دروغ است، ایران است و ایران مقاومت می‌کند که این نظام بر عدالت نیست.

احمدی در مورد حرکت مردم فلسطین گفت: امام با دست خالی مردمش انقلاب کرد، استراتژی مردم فلسطین هم همین است. آقا فرمودند، سنت الهی آزادی فلسطین است، اگر ما برای آن تلاش نکنیم، خداوند قوم دیگری را می‌آورد. فلسطین عرصه‌ی مشخص شدن مرد و نامرد و کوس رسوایی است. کاری که شما کردید، در راستای سنت الهی است.

این فعال بین الملل در مورد وضعیت اجتماعی غزه گفت: در این ده سال غزه از لحاظ اجتماعی در شرایط بدی است. الان فلسطین در شرایط انقلاب است و شرایط آن دقیقا مشخص نیست. اگر من و شما از همین جا ادامه دهیم، شاید به انقلاب در فلسطین ختم شود. عملیات بیت المقدس، اسمش الی بیت المقدس بوده است و جامعه ایرانی یک جامعه‌ای است که همیشه به دنبال حق بوده است. فلسطین بهانه‌ای برای پیوستن همه شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها