آغاز اجرای تحریم‌های اوکراین علیه رسانه‌های روسیه

کد خبر: 822656

ارائه دهندگان خدمات اینترنت در اوکراین، روند مسدودسازی دسترسی به شماری از رسانه‌های روسیه را آغاز کردند.

آغاز اجرای تحریم‌های اوکراین علیه رسانه‌های روسیه

باشگاه خبرنگاران جوان:خبرگزاری اسپوتنیک نوشت، در پی حکم پترو پروشنکو، رئیس جمهور اوکراین در مورد تحریم رسانه‌های روسیه، ارائه دهندگان خدمات اینترنت در اوکراین روند مسدود سازی دسترسی به شماری از رسانه‌های روسیه از جمله خبرگزاری روسیا سگودنیا و ریانووستی را آغاز کردند.

در صورت تلاش کاربران برای دسترسی به پایگاه‌های اینترنتی این رسانه‌ها این پیام منتشر می‌شود که طبق دستور پانزدهم ماه مه سال دوهزار و هفده رئیس جمهور اوکراین دسترسی به این منابع محدود شده است.

با این حال همه ارائه دهندگان خدمات اینترنتی این حکم را اجرا نکرده‌اند و بسیاری از کاربران همچنان می‌توانند به این منابع دسترسی داشته باشند. شماری دیگر از رسانه‌های روسی نیز هدف این تحریم‌ها هستند.

چند روز پیش ماموران اداره امنیت اوکراین به مقر خبرگزاری ریانووستی در کی‌یف، پایتخت اوکراین حمله کردند و یکی از خبرنگاران را که تابعیت روسی و اوکراینی دارد، دستگیر کردند. این خبرنگار به خیانت متهم شده است.

در همین راستا معاون شاخه اروپا و آسیای مرکزی دیده بان حقوق بشر از دولت اوکراین خواست این تحریم‌ها را که محدود کننده کثرت گرایی رسانه‌ها و آزادی بیان است و تیشه به ریشه دموکراسی در اوکراین می‌زند، لغو کند. کاربران شبکه‌های اجتماعی هم با راه اندازی حقیقت خیانت نیست نقض حقوق خبرنگاران را محکوم کردند.

فدراسیون بین المللی و اروپایی خبرنگاران هم این اقدام رئیس جمهور اوکراین را محکوم کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها