ارتش یمن عملیات گسترده‌ای علیه متجاوزین آغاز کرد

کد خبر: 822688

منبعی در وزارت دفاع یمن اعلام کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور در جنوب استان الحدیده، عملیات هجومی گسترده‌ای علیه نظامیان متجاوز ائتلاف سعودی و اماراتی شروع کرده‌اند.

ارتش یمن عملیات گسترده‌ای علیه متجاوزین آغاز کرد

خبرگزاری فارس:، بعد از آنکه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن برای دفاع از استان «الحدیده» واقع در ساحل غربی این کشور، اقدام به اعزام نیروی جدید کردند، گزارش‌ها از این استان حکایت از آن دارد که نیرو‌های متجاوز متحمل شکست در جنوب این استان شده‌اند.

وبگاه خبری «النجم الثاقب» به نقل از منبعی نظامی شامگاه چهارشنبه اعلام کرد که ۲ خودرو حامل نظامیان متجاوز ائتلاف سعودی و نیور‌های مزدور بر اثر انفجار بمب‌های کار گذاشته شده از سوی نیرو‌های یمن منفجر شده و شماری از آن‌ها کشته و زخمی شده‌اند.

این منبع گفت که نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با موشک هدایت شوند یک خودروی زرهی متعلق به نیرو‌های متجاوز را در ساحل غربی منهدم کرده‌اند.

خبرگزرای یمنی «سبأ» به نقل از منبعی در وزارت دفاع یمن نیز اعلام کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن عملیات هجومی گسترده‌ای علیه مواضع نیرو‌های متجاوز ائتلاف سعودی انجام داده و پیروزی‌های مهمی به دست آورده‌اند.

این منبع تصریح کرد که در این عملیات، نیرو‌های متجاوز مناطق تحت اشغال خود را از دست داده و شکست‌های متحمل شده و تجهیزات نظامی خود را از دست داده‌اند.

منبع مذکور عملیات یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن علیه نیرو‌های متجاوز را تأیید کرد و گفت که در این عملیات منحصر به فرد، اتاق عملیات و دافند هوایی این نیرو‌ها منهدم شده است.

ائتلاف عربستان سعودی و امارات از یک ماه پیش عملیاتی را با هدف اشغال بندر الحدیده که تنها راه تنفس و ارتباط نیرو‌های مقاومت یمن با بیرون است، شروع کرده‌اند و توانستند از جنوب استان الحدیده و در امتداد ساحل و با پوشش هوایی پیشروی‌هایی داشته باشند.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن برای توقف این پیشروی‌ها نیرو‌های تازه نفسی به جبهه الحدیده اعزام کرده‌اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها