واکنش رمضان قدیروف به افتتاح سفارت آمریکا در اورشلیم

کد خبر: 823868

رمضان قدیروفف رئیس جمهور چچن روزپنجشنبه دهم خرداد در صفحه اینترنتی خود نوشت؛ افتتاح سفارت آمریکا در اورشلیم یک مراسم خونین بود.

واکنش رمضان قدیروف به افتتاح سفارت آمریکا در اورشلیم

خبرگزاری مهر: رمضان قدیروف، رئیس جمهور چچن در واکنش به افتتاح سفارت آمریکا در اورشلیم و قتل عام مردم مظلوم فلسطین گفت: این تصمیم ترامپ رئیس جمهور آمریکا باعث وخامت اوضاع در فلسطین شده است.

رمضان قدیروف اظهار داشت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا سفارت این کشور را به اورشلیم منتقل کرد و در این تصمیم مشورت هیچ کدام از همتایان خود در اتحادیه اروپا و دیگر کشور‌های جهان را نپذیرفت. این تصمیم باعث جان باختن شمار بسیاری از مردم مظلوم فلسطین شد.

رئیس جمهوری چچن افزود: مقامات آمریکا و اسرائیل از برقراری صلح و ثبات در خاورمیانه هراس دارند، وگرنه دلیلی برای اصرار بر انجام این گونه اقدامات و افزایش تنش و فشار بر مردم وجود ندارد. بایستی دانست که آنان سیاست دوگانه را در عرصه سیاست بین المللی اتخاذ نموده اند.

وی افزود: در صورتی که شخصی در برخی کشورها، به عنوان مثال همین چچن ما عطسه‌ای کند، آمریکا با ادعای حقوق بشر دخالت می‌کند، در حالی که دریای خون مسلمانان در اورشلیم جاری شده است و در نهایت آرامش، سکوت اختیار کرده اند.

رئیس جمهوری چچن خاطرنشان کرد: خون‌های ریخته برای مسئولین این اقدام عواقب بسیاری در پی خواهد داشت.

رمضان قدیروف تصریح نمود: جنایات اخیر و قتل عام مردم مظلوم فلسطین بدون پاسخ نخواهد ماند. مسئولین اسرائیل و آمریکا که بر مردم آتش گشودند نیز، خود از این موضوع مطلع هستند. آمریکا سخت در اشتباه است، اگر می‌پندارد که کشور‌های عربی، مردم فلسطین و جامعه اسلامی در برابر اقدامات اخیر و کنترل بر اورشلیم سکوت خواهد کرد. هرگز نمی‌توان مردم فلسطین را ترساند و به سکوت واداشت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها