واکنش جمعیت الوفاق بحرین به حکم ۵ سال حبس نبیل رجب

کد خبر: 825025

جمعیت الوفاق اعلام کرد: ماندن نبیل رجب در بازداشت نشانگر خودکامگی بسیار نظام بحرین است و ادامه بازداشت وی در حالی صورت می‌گیرد که درخواست‌های بین‌المللی و حقوقی بسیاری ادامه این بازداشت را محکوم می‌کنند.

واکنش جمعیت الوفاق بحرین به حکم ۵ سال حبس نبیل رجب

خبرگزاری ایسنا: جمعیت الوفاق بحرین، بزرگترین جمعیت مخالف در بحرین اعلام کرد: حکم پنج سال حبس برای نبیل رجب، فعال حقوقی برجسته بحرینی که به دلیل اظهارنظر‌های او صادر شده یک محاکمه "سیاسی و ناعادلانه" است.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه اللؤلؤة بحرین، جمعیت الوفاق اعلام کرد: ماندن نبیل رجب در بازداشت نشانگر خودکامگی بسیار نظام بحرین است و ادامه بازداشت وی در حالی صورت می‌گیرد که درخواست‌های بین‌المللی و حقوقی بسیاری ادامه این بازداشت را محکوم می‌کنند.

جمعیت الوفاق بحرین آزادی هر چه سریعتر و غیرمشروط نبیل رجب فعال حقوقی و رئیس مرکز حقوق بشر بحرین را خواستار شد و اعلام کرد: آنچه از سوی سازمان ملل و سازمان‌های حقوق بشری مطرح شده، به منزله پیام شفافی مبنی بر قانونی نبودن محاکمه نبیل رجب و صد‌ها زندانی سیاسی در بحرین است.

پیشتر دادگاه تجدیدنظر بحرین روز گذشته حکم صادره علیه نبیل رجب به مدت پنج سال را تایید کرده بود. این حکم به دلیل توئیت‌های نبیل رجب پیرامون وضعیت انسانی و حقوقی در بحرین و پرونده‌های شکنجه در زندان "جو" در بحرین صادر شده است.

تصمیم این دادگاه فقط یک روز پس از آن صادر شد که سازمان دیده‌بان حقوق بشر آزادی هر چه سریعتر نبیل رجب را خواستار شد و به این مساله اشاره کرد که هیچ توجیهی برای ماندن نبیل رجب در حبس حتی برای یک دقیقه دیگر وجود ندارد. نبیل رجب به دلیل فعالیت‌هایش چندین بار بازداشت و ممنوع‌السفر شده است و با وجود اینکه دادگاه در دسامبر ۲۰۱۶ حکم به آزادی او داد، اما مسؤولان نظام وی را در بازداشت نگه داشتند و این در حالی بود که نبیل رجب دچار مشکلات جسمی بوده و چندین بار طی دوران حبسش راهی بیمارستان شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها