مکرون: تماس‌های تلفنی با ترامپ مانند سوسیس است

کد خبر: 825030

رئیس‌جمهور فرانسه تماس‌های تلفنی خود با دونالد ترامپ را به سوسیس تشبیه کرد.

مکرون: تماس‌های تلفنی با ترامپ مانند سوسیس است

باشگاه خبرنگاران جوان: رویترز نوشت؛ امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، تماس‌های تلفنی خود با دونالد ترامپ، همتای آمریکایی‌اش، را به سوسیس تشبیه کرد و گفت: بهتر است درباره محتویات آن توضیحی داده نشود.

مکرون در یک کنفرانس خبری با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، به پرسشی درباره یک گزارش سی ان ان پاسخ داد. سی ان ان گزارش داده بود مکرون گفته است تماس تلفنی وی با ترامپ در هفته گذشته «بسیار بد» بوده است.

وی در پاسخ از یک نقل قول معروف «اتو فون بیسمارک»، نخستین صدراعظم آلمان، استفاده کرد و گفت: این نقل قول، سیاست او برای فاش نکردن جزئیات شخصی مکالمات خود با سران دیگر کشور‌ها را جمع بندی می‌کند.

مکرون به خبرنگاران گفت: «همانگونه که بیسمارک می‌گفت، اگر مردم می‌دانستند سوسیس چگونه تولید می‌شود، به خوردن آن ادامه نمی‌دادند.»

رونوشت مکالمه تلفنی هفته گذشته مکرون و ترامپ نشان می‌دهد رئیس جمهور فرانسه به همتای آمریکایی خود گفته است تصمیم واشنگتن مبنی بر وضع تعرفه‌های مالیاتی بر واردات فلزات از متحدان آمریکا «غیرقانونی» و «اشتباه» است.

با این حال، گزارش کوتاه‌تری که واشنگتن از این مکالمه منتشر کرده است نشان می‌دهد سران دو کشور درباره مسائل مربوط به تجارت و مهاجرت صحبت کرده اند. در این گزارش جزئیات بیشتری درباره این مکالمه منتشر نشده است.

سی ان ان در گزارش خود به نقل از یک منبع نامعلوم نوشت: «مکرون با توجه به رابطه نزدیک خود با ترامپ، می‌دانست که می‌تواند بی‌پرده سخن بگوید. اما ترامپ نمی‌تواند با انتقادی مانند آن کنار بیاید.»

مکرون، برخلاف فرانسوا اولاند، رئیس جمهور پیشین این کشور که اغلب اظهارنظر‌های شخصی خود را با خبرنگاران در میان می‌گذاشت، از زمان رسیدن به ریاست جمهوری فرانسه از بیان اظهار نظر غیررسمی به رسانه‌ها دوری کرده و مشاورانش را از بیان گزارش‌های محرمانه درباره کابینه‌اش ممنوع کرده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها