ورود نیرو‌های تازه‌نفس یمنی به سواحل «الحدیده» +تصاویر

کد خبر: 825208

نیرو‌های تازه‌نفس ارتش و کمیته‌های مردمی یمن برای مقابله با ائتلاف متجاوز در «الحدیده»، وارد این استان ساحلی شدند.

ورود نیرو‌های تازه‌نفس یمنی به سواحل «الحدیده» +تصاویر

خبرگزاری فارس: نیرو‌های نظامی جدید یمنی برای مقابله با ائتلاف متجاوز سعود وارد استان الحدیده شدند.

بر اساس گزارش وبگاه «متابعات»، منابع نظامی اعلام کردند نیرو‌های بسیاری از ارتش و قبایل یمنی به همراه تجهیزات به الحدیده رسیدند و در مقدمه آن‌ها نیرو‌های ویژه آموزش‌دیده با تجربه و با مهارت‌های نظامی بالا قرار دارند.

این منابع افزودند: نیرو‌های ارتش یمن و کمیته‌های مردمی برای تمامی گزینه‌های نظامی آماده هستند و نبرد جدید در جبهه «ساحل غربی» جز قبر مزدوران ائتلاف متجاوز آمریکایی-سعودی نخواهد بود.

وبگاه مذکور در ادامه اعلام کرد: چند روز پیش برخی منابع نظامی گفتند مأموریت فرماندهی نبرد‌ها در الحدیده به «عبدالخالق الحوثی» از اعضای ارشد انصارالله و برادر «عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله واگذار شده است.

ائتلاف عربستان سعودی و امارات از یک ماه پیش عملیاتی را با هدف اشغال بندر الحدیده که تنها راه تنفس و ارتباط نیرو‌های مقاومت یمن با بیرون است، شروع کرده‌اند. شبه‌نظامیان وابسته به عربستان و امارات توانستند از جنوب استان الحدیده و در امتداد ساحل با پوشش هوایی، تا نزدیکی الحدیده (فاصله ۳۰ کیلومتری) پیشروی کنند.

اما ارتش و کمیته‌های مردمی یمن برای توقف این پیشروی‌ها نیرو‌های تازه نفس به جبهه الحدیده اعزام کردند و با برنامه‌ریزی دقیق و انجام عملیات‌های منسجم، تاکنون توانسته‌اند مانع پیشروی متجاوزان شوند و نقاط متعددی را پس بگیرند.

هفته جاری، یک منبع آگاه نظامی یمن اعلام کرد که طی تنها ۴ روز از نبرد در ساحل غربی یمن و استان «الحدیدة»، ۴۱۸ مزدور وابسته به عربستان سعودی کشته و ۳۲۲ نفر زخمی شدند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها