اردوغان به دمیرتاش: تروریست نمی‌تواند نامزد ریاست جمهوری باشد

کد خبر: 825562

اردوغان با تروریست خواندن دمیرتاش گفت: کسی که باعث کشته شدن ۵۳ شهروند و برادر کُرد من در ترکیه شده، نامزد انتخابات ریاست جمهوری است. تروریست نمی‌تواند نامزد ریاست جمهوری باشد، برادران کُرد من این بازی کثیف را به هم خواهند زد.

اردوغان به دمیرتاش: تروریست نمی‌تواند نامزد ریاست جمهوری باشد

خبرگزاری تسنیم: «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه که در میتینگ انتخاباتی خود در ساکاریا خطاب به «صلاح‌الدین دمیرتاش» نامزد حزب دموکراتیک خلق‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد: کسی که باعث کشته شدن ۵۳ شهروند و برادر کُرد من در ترکیه شده، نامزد انتخابات ریاست جمهوری است. «محرم اینجه» هم در زندان به زیارت او می‌رود. تروریست نمی‌تواند نامزد ریاست جمهوری باشد، برادران کُرد من این بازی کثیف را به هم خواهند زد.

گفتنی است، صلاح‌الدین دمیرتاش رهبر مشترک سابق حزب دموکراتیک خلق‌ها (HDP) است که از ماه نوامبر سال ۲۰۱۶ تاکنون به اتهام ارتباط و حمایت از گروه‌های تروریستی در زندان به سر می‌برد.

حزب دموکراتیک خلق‌ها از ژوئن سال ۲۰۱۵ تاکنون به دلیل ارتباط با گروه‌های تروریستی تحت فشار شدیدی قرار دارد به طوری که حدود ۱۰۰ شهردار و ۱۱ نماینده از مجموع ۵۹ نماینده آن در پارلمان ترکیه به جرم ارتباط و حمایت از گروه تروریستی پ. ک. ک. اخراج و در زندان به سر می‌برند.

صلاح‌الدین دمیرتاش پیش از این در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۴ اردوغان را به چالش کشیده بود. او در آن زمان، به‌عنوان نامزد شگفتی‌ساز توانست ۴ میلیون آرا را جذب کند. با کاندیدا شدن مجدد دمیرتاش، انتخابات ۲۴ ژوئن برای اردوغان پیچیده‌تر شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها