ترکیه اتریش را به اسلام ستیزی و نژاد پرستی متهم کرد

کد خبر: 825761

دفتر ریاست جمهوری ترکیه در واکنش به تصمیم دولت اتریش در بستن تعدادی مساجد در این کشور، وین را متهم به اسلام ستیزی و نژاد پرستی کرد.

ترکیه اتریش را به اسلام ستیزی و نژاد پرستی متهم کرد

خبرگزاری تسنیم: "سباستین کورس، صدراعظم محافظه‌کار اتریش اعلام کرده است که کشورش بنا دارد بسیاری از امامان جماعت را که بودجه فعالیت‌شان از خارج تأمین می‌شود را اخراج کند و هفت مسجد را نیز در این کشور تعطیل نماید.

به گزارش رسانه‌های غربی احتمال می‌رود حدود ۶۰ امام جماعت که عمدتا به ترکیه وابسته‌اند به همراه خانواده‌هایشان از اتریش اخراج شوند.

کورس اعلام کرد این تصمیم به شکل ویژه به برنامه بسیار چالش برانگیزی بر می‌گردد که طی آن شماری از کودکان همانند سربازان لباس پوشیدند و در یکی از مسجد‌های اصلی وین که وابسته به یک اجتماع ترک‌تبار است، مراسم یادبود نبردی معروف در تاریخ عثمانی موسوم به «گالیپولی» را اجرا کردند.

رئیس دولت اتریش در یک کنفرانس خبری افزود: «اجتماعات موازی، اسلام سیاسی و افراط گرایی جایی در جامعه ما ندارد.»

به نوشته روزنامه اتریشی "کرونر سایتونگ"، دفتر رئیس جمهور ترکیه در واکنش به این تصمیم دولت اتریش، آن را یک حمله هدفمند به جوامع مسلمان ارزیابی کرده و ابراهیم کالین، سخنگوی رئیس جمهور ترکیه در پیامی توئیتری اعلام کرد که این گونه اقدامات نشانگر موج تبعیض و نژادپرستی و اسلام هراسی است که از طرف این کشور اتفاق می‌افتد.

وی همچنین تصریح کرد که این گونه اقدامات دولت اتریش برخلاف هنجار‌های قانون اساسی، سیاست یکپارچه سازی اجتماعی، حقوق اقلیت‌ها و اخلاق هم زیستی و زندگی مشترک است. تلاش برای عادی سازی اسلام هراسی باید مانند نژادپرستی در هر حال رد شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها