آیا اون «دیپلماسی برگر» را دنبال می‌کند؟

کد خبر: 827548

در پی ضیافت شام ماه آوریل میاه رهبران دو کره، پیونگ‌یانگ خواستار مدرن‌سازی اقتصادش و تبدیل شدن به کشوری عادی شده بود.

آیا اون «دیپلماسی برگر» را دنبال می‌کند؟

خبرگزاری ایسنا: به نوشته روزنامه دیلی میل، چانگ‌-این مون، مشاور ویژه رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی که در ضیافت شام آوریل میان رهبران دو کره حضور داشت، فاش کرد پیونگ‌یانگ خواستار مدرن‌سازی اقتصادش شده بود. او همچنین گفت: کره‌شمالی می‌خواهد به یک کشور و دولت عادی تبدیل شود که ایالات متحده آن را به رسمیت می‌شناسد.

این مقام کره‌جنوبی همچنین گفت، کره‌شمالی خواستار سرمایه‌گذاری آمریکاست و در توضیح نمونه‌هایی از این سرمایه‌گذاری، به مک‌دونالد و برج ترامپ اشاره کرد. او افزود: آن‌ها از اسپانسر‌های آمریکایی و کنسرسیوم‌های چند جانبه برای ورود به کره‌شمالی حمایت می‌کنند.

با این حال ورود سرمایه‌گذاری آمریکا بدون لغو تحریم‌های اقتصادی علیه کره‌شمالی ممکن نیست. با این حال مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا ماه گذشته تاکید کرد در صورت خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره امنیت کره‌شمالی و سرمایه‌گذاری تضمین می‌شود. بهای سرمایه‌گذاری آمریکا، خلع سلاح هسته‌ای کامل، غیر قابل بازگشت و قابل تایید است که پیونگ‌یانگ پیشتر چنین چیزی را نمی‌پذیرفت.

با این حال دو کره ماه آوریل اعلامیه مشترکی را به امضا رساندند که در آن بر خلع سلاح "کامل" تایید شد. انتظار می‌رود نشست فردا سه‌شنبه میان رهبران آمریکا و کره‌شمالی هم تاریخ‌ساز شود. پامپئو پیشتر جنبه‌هایی از سرمایه‌گذاری آمریکا را توسعه در بخش انرژی، زیر ساختی، فناوری و کشاوری کره‌شمالی دانسته بود و تمامی این‌ها به حصول توافق منوط است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها