جلسه اضطراری شورای امنیت به دنبال تلفات سعودی‌ها در الحدیده

کد خبر: 828672

در حالی که تعداد تلفات ائتلاف سعودی در الحدیده یمن به ۶۲۵ تن رسیده است شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی بحران این شهر تشکیل جلسه داد.

جلسه اضطراری شورای امنیت به دنبال تلفات سعودی‌ها در الحدیده

روزنامه کیهان: در حالی که تعداد تلفات ائتلاف سعودی در الحدیده یمن به ۶۲۵ تن رسیده است شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی بحران این شهر تشکیل جلسه داد.

در هفته‌های اخیر ائتلاف متجاوز سعودی به بندر مهم و حیاتی الحدیده در غرب یمن حمله کرده است. این بندر مهم تنها راه ارتباطی مردمی یمن با دنیای خارج است و در صورت اشغال توسط ائتلاف سعودی، مردم یمن در شرایط وخیم‌تری قرار خواهند گرفت. نبرد‌ها در این بندر همچنان ادامه دارد و انقلابیون موفق به پیروزی در بخش‌هایی از این بندر شده‌اند. به گزارش مشرق، نیرو‌های ارتش یمن و رزمندگان مقاومت تاکنون حدود ۲۷ کیلومتر از نوار ساحلی استان الحدیده را بازپس گرفته‌اند و خبر‌ها حاکی است شمار تلفات نیرو‌های متجاوز به ۶۲۵ تن رسیده است. از سوی دیگر، روزنامه انگلیسی گاردین با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، بی‌سر و صدا در حال افزایش نقش این کشور در جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن است. در ادامه گزارش آمده است مقامات دولت ترامپ در حال بررسی پذیرش درخواست عربستان و امارات مبنی بر کمک مستقیم نظامی ارتش آمریکا برای اشغال بندر اصلی یمن در استان الحدیده هستند. در همین حال، «محمدعلی الحوثی»، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن اعلام کرد، مسئولیت کامل هرگونه تشدید تنش یا تهدیدی علیه استان الحدیده یمن متوجه آمریکا است و ما به متجاوزان وعده شکست می‌دهیم. کنگره آمریکا نیز از وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) درخواست کرد بر عربستان و امارات برای توقف عملیات نظامی در استان الحدیده یمن فشار آورد. در همین حال، شورای امنیت سازمان ملل به درخواست انگلیس برای بررسی تحولات اوضاع انسانی یمن جلسه فوق‌العاده تشکیل داد. به گزارش ایسنا، به نقل از القدس العربی، «مارک لوکوک»، رئیس امور بشردوستانه سازمان ملل، در این نشست غیرعلنی به اعضای شورای امنیت گفت، بندر الحدیده شریان اصلی حیات برای کشور فقیر یمن است، زیرا ۷۰ درصد نیاز‌های غذایی وارداتی یمن از این بندر تامین می‌شود. یمن ۹۰ درصد از نیاز‌های غذایی خود را وارد می‌کند و این عامل بندر الحدیده را به شریان اصلی زندگی مردم این کشور تبدیل کرده است. «واسیلی نبنزیا»، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل که در ماه میلادی جاری ریاست شورای امنیت را برعهده دارد، نیز تصریح کرد، این نشست نیاز مبرم پایان دادن به تشدید تنش در مناطق اطراف بندر الحدیده را مورد بررسی قرار داد. از سوی دیگر، جنگنده‌های ائتلاف متجاوز عربی مرکز وابسته به سازمان پزشکان بدون مرز را در شهر «عبس» یمن بمباران کردند. به گزارش المسیره، سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد که ائتلاف عربی با یک حمله هوایی مرکز معالجه بیماری وبا را که به تازگی در شهر عبس یمن تأسیس شده، بمباران کرد. در بیانیه این سازمان آمده است، این مرکز لحظه بمباران خالی بود و هیچ کسی آسیبی ندیده است. سازمان پزشکان بدون مرز بعد از این حمله فعالیت خود را به صورت موقتی در شهر عبس تعلیق کرده است. رئیس سازمان پزشکان بدون مرز در یمن گفت که این حمله نشان‌دهنده عدم احترام به مراکز پزشکی و بیماران است، چه این حمله عمدی باشد، چه غیرعمدی قابل قبول نیست.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها