درخواست ائتلاف ملی نیکاراگوئه برای اعتصاب سراسری

کد خبر: 829061

بزرگترین ائتلاف مدنی نیکاراگوئه خواستار اعتصاب سراسری ۲۴ ساعته علیه "شرایط افراطی" دوران حاکمیت دنیل اورتگا شد. رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه هنوز برای مذاکرات حل بحران که دست‌کم ۱۴۸ کشته بر جای گذاشته است، تصمیمی ندارد.

درخواست ائتلاف ملی نیکاراگوئه برای اعتصاب سراسری

خبرگزاری ایسنا: به نقل از خبرگزاری فرانسه، این اعتصاب از ظهر پنج‌شنبه در همبستگی با قربانیان دو ماه ناآرامی‌ها که صحنه درگیری خونین فعالان ضد دولتی و نیرو‌های امنیتی وفادار به دنیل اورتگا، رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه بود، آغاز می‌شود.

"ائتلاف ملی برای عدالت و دموکراسی" که بازیگر اصلی مذاکرات مسکوت مانده بحران است، اعلام کرد این یک اعتصاب ملی و مسالمت‌آمیز مدنی است که کل جامعه و تمام فعالان اقتصادی را پوشش می‌دهد. ائتلاف مذکور همچنین خواستار تصمیم "فوری" اورتگا درباره احیای مذاکرات به میانجیگری اسقف‌های کاتولیک بانفوذ نیکاراگوئه شد.

در بیانیه ائتلاف ملی برای عدالت و دموکراسی آمده است گفتگو راهی برای بررسی "ریشه‌های سیستم سیاسی" نیکاراگوئه برای دستیابی به "دموکراسی و عدالت واقعی" است. تصمیم این ائتلاف پس از آن انجام شد که خشونت‌ها به شدت در روز‌های اخیر افزایش یافت و پلیس و نیرو‌های وابسته به دولت حملات علیه فعالان را به شدت افزایش دادند تا اعتراضات ضد اورتگا را به حداقل برسانند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها