ییلدیریم: نقشه راه ۹۰ روزه درباره منبج با آمریکا امضا کردیم

کد خبر: 830359

نخست وزیر ترکیه گفت: ما پس از معاهده قصر شیرین که در سده ۱۶ (بین عثمانی و صفویه) به امضا رسید هیچ جنگی با همسایه خود نداشته‌ایم و به حمایت از کشوری که بخواهد این حمله را انجام دهد هم فکر نمی‌کنیم.

ییلدیریم: نقشه راه ۹۰ روزه درباره منبج با آمریکا امضا کردیم

خبرگزاری تسنیم: نخست وزیر ترکیه گفت: ما پس از معاهده قصر شیرین که در سده ۱۶ (بین عثمانی و صفویه) به امضا رسید هیچ جنگی با همسایه خود نداشته‌ایم و به حمایت از کشوری که بخواهد این حمله را انجام دهد هم فکر نمی‌کنیم.

به گزارش رووداو ترکی، بن علی ییلدیریم نخست وزیر ترکیه با اشاره به توافق ترکیه و آمریکا درباره نقشه راه پیرامون منبج در شمال سوریه گفت: به یک تفاهم ۹۰ روزه رسیده‌ایم که بر مبنای آن عناصر گروه‌های"پ ک. ک"، "پ‌ی د" و "ی پ. گ" ا. زمنطقه خارج خواهند شد.

وی افزود: بر مبنای این تفاهمنامه این منطقه توسط نیرو‌های محلی اداره خواهد شد که این موضوع با تلاش ترکیه میسر شده است، زیرا ما به آن‌ها گفتیم امروز در الباب هستیم، فردا در عفرین و اگر لازم باشد پس فردا در منبج خواهیم بود.

نخست وزیر ترکیه با اشاره به قول آمریکا به ترکیه در دوره اوباما مبنی بر خروج نیرو‌های پ. ک. ک. از منبج اظهار داشت:، اما خارج نشدند و امروز این تفاهم را ثبت کردیم و نوشتیم تا اجرا شود، زیرا قول و حرف می‌رود، اما نوشته باقی می‌ماند.

ییلدیریم یادآور شد: اگر به نوشته خود هم عمل نکنند، ترکیه به آنچه منافع ملی خود بداند عمل خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که اگر آمریکا به شما بگوید برای حمله به ایران باید از پایگاه اینجرلیک ترکیه استفاده کنیم، شما چه خواهید گفت؟ اظهار داشت: ما اجازه استفاده از اینجرلیک را تنها برای مقابله با تروریسم داده‌ایم. برای حمله به هر کشوری اصلاً و اصلاً نمی‌توان از پایگاه‌های ما استفاده کرد. آیا آمریکا برای اشغال عراق توانست از پایگاه‌های ما استفاده کند؟ ما استفاده از خاک و پایگاه‌های ترکیه را در آن دوران رد کردیم و اجازه آن را ندادیم.

نخست وزیر ترکیه ادامه داد: ما پس از معاهده قصر شیرین که در سده ۱۶ (بین عثمانی و صفویه) به امضا رسید هیچ جنگی با همسایه خود نداشته‌ایم و به حمایت از کشوری که بخواهد این حمله را انجام دهد هم فکر نمی‌کنیم.

انتهای پیام/

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها