ترامپ به تنش در آلمان بر سر سیاست‌های مهاجرتی دامن زد

کد خبر: 831806

پس از آن که اعضای تندروی دولت آلمان به صدراعظم دو هفته فرصت دادند تا قوانین سختی را علیه پناهجویان اعمال کند، رییس جمهور آمریکا در پیام مداخله جویانه‌ای مردم آلمان را در حال سرپیچی علیه دولتشان توصیف کرد.

ترامپ به تنش در آلمان بر سر سیاست‌های مهاجرتی دامن زد

خبرگزاری تسنیم: وزیر کشور آلمان "هورست زِهوفر" که با حزب محافظه کار مرکل ائتلاف کرده است، روز دوشنبه به خانم صدراعظم دو هفته مهلت داد تا قوانین سختگیرانه‌ای را در مورد ورود پناهجویان اعمال کرده و یا منتظر بحرانی سیاسی در آلمان باشد که دامن اروپا را هم خواهد گرفت.

وزیر کشور آلمان از مرکل خواسته تا در این فرصت به دنبال توافقی با بقیه اروپایی‌ها برای ممنوعیت ورود مهاجران جدید تا پیش از نشست آتی سران اتحادیه اروپا در روز‌های ۷ و ۸ تیرماه باشد، در غیر این صورت وی شخصا به پلیس مرزبانی آلمان دستور خواهد داد تا پناهجویان را از مرز اخراج کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، با این حال مرکل به وزیرش هشدار داده که حتی اگر توافقی با بقیه کشور‌های اروپایی حاصل نشود، هیچ اتفاقی نیفتاده و در نهایت این مرکل است که اختیار تصمیم گیری در مورد سیاست‌های دولت آلمان را دارد.

در همین حال، رییس جمهور آمریکا خود را در این غائله وارد کرده و در پیامی توییتری گفت: «در حالی که (مسأله) مهاجرت، ائتلاف از قبل شکننده برلین را متزلزل کرده است، مردم آلمان در حال روی گردانی از رهبر خود هستند.»

ترامپ که به خاطر سیاست جدید مهاجرتی اش مورد انتقاد شدید سازمان‌های مدافع حقوق بشر قرار گرفته، اعلام کرده که آمریکا نمی‌خواهد آنچه را که درباره مهاجرین در اروپا در حال رخ دادن است، تجربه کند.

طبق گزارش ها، دولت مرکل در حال آماده سازی مقدمات اجلاسی میان رهبران اروپا برای بررسی مسأله پناهجویان تا پیش از نشست آتی سران اتحادیه اروپا می‌باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها