ایلدریم: رابطه با آمریکا، نه به هر قیمتی

کد خبر: 833189

نخست وزیر ترکیه با تأکید بر تداوم عملیات در قندیل عراق، درباره رابطه میان آنکارا و واشنگتن نیز گفت: خواستار تخریب روابط با آمریکا نیستیم، ولی نه به هر قیمتی.

ایلدریم: رابطه با آمریکا، نه به هر قیمتی

خبرگزاری مهر: نخست وزیر ترکیه با تأکید بر تداوم عملیات در قندیل عراق، درباره رابطه میان آنکارا و واشنگتن نیز گفت: خواستار تخریب روابط با آمریکا نیستیم، ولی نه به هر قیمتی.

به گزارش آناتولی، بنعلی ایلدریم نخست وزیر ترکیه در سخنانی اعلام کرد: عملیات نظامی در قندیل (واقع در عراق) گام به گام ادامه دارد.

نخست وزیر ترکیه ادامه داد: در حال حاضر نیرو‌های امنیتی تا عمق ۴۰ کیلومتری به وسعت ۴۰۰ کیلومتر مربع این منطقه رسیده و آن را به کنترل خود در آورده اند. عملیات نیرو‌های امنیتی کشورمان همراه با حمایت نیرو‌های نظامی به سمت عمیق‌تر این منطقه ادامه دارد.

ایلدریم درباره با ورود نیرو‌های ترکیه و آمریکایی به منبج نیز گفت: گامی که در راستای منبج برداشته شد، گام مثبتی است. ما مایل به حل مسائل از طریق گفتگو با آمریکا هستیم.

وی همچنین با اشاره به برخی اظهارات مقامات آمریکایی درباره عدم تحویل هواپیمای اف-۳۵ به ترکیه اظهار داشت: ترکیه کشوری نیست که در سیستم دفاعی خود بر اساس تمایل آن‌ها حرکت کند.

نخست وزیر ترکیه تصریح کرد: خواستار تخریب روابط با آمریکا نیستیم، ولی نه به هر قیمتی. ترکیه گزینه‌های زیادی دارد. امیدواریم تنش‌ها بیش از این افزایش نیابد. زیرا که ترکیه یکی از اعضای مهم ناتو است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها