۱۶ فلسطینی را در کرانه باختری دستگیر شدند

کد خبر: 835444

منابع فلسطینی اعلام کردند که نظامیان رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه با حمله گسترده به شهر 'الخلیل' در جنوب کرانه باختری اشغالی ۱۶ فلسطینی را به بهانه دست داشتن در اقدامات علیه این رژیم دستگیر کردند.

۱۶ فلسطینی را در کرانه باختری دستگیر شدند
ایرنا: به گزارش پایگاه خبری 'عربی ۲۱ '، تعدادی از فعالان و اسرای آزاده شده فلسطینی در میان بازداشت شدگان از سوی نظامیان صهیونیست قرار دارند. بر اساس آمار رسمی 'شورای امور اسیران' شمار اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی بالغ بر ۶۵۰۰ تن از جمله ۳۵۰ کودک، ۶۲ زن، ۶ نماینده مجلس قانونگذاری فلسطین، ۵۰۰ اسیر اداری، ۱۸۰۰ بیمار که ۷۰۰ تن از آن‌ها نیازمند به درمان فوری است، دیده می‌شود.
بر اساس این گزارش، 'شورای ملی راه پیمایی بازگشت و رفع محاصره' نام راه پیمایی جمعه آینده فلسطینیان در مرز با سرزمین‌های اشغالی در نوار غزه را 'از غزه تا کرانه باختری، وحدت خون و مسیر مشترک' نامید. شورای مذکور با تاکید بر تداوم راه پیمایی‌های بازگشت و رفع محاصره غزه، سخنان برخی مسئولان کشور‌های عربی در راستای عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی را محکوم و آن را خیانت به مساله، مردم فلسطین و مقدسات و معراج رسول اکرم (ص) دانست.
این شورای با تاکید بر وحدت مردم فلسطین برای تحقق اهدافشان، از مبارزات اهالی کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی و اردوگاه‌های پناهندگان تقدیر کرد. وزارت بهداشت فلسطین نیز دیروز اعلام کرد: شمار شهدای فلسطین از ابتدای راهپیمایی‌های بازگشت در ۳۰ مارس ۲۰۱۸ (۱۰ فروردین ۹۶) تاکنون به ۱۳۱ تن و شمار زخمی‌ها به ۱۴ هزار و ۸۱۱ نفر رسید. جنبش مقاومت اسلامی (حماس) چندی پیش اعلام کرد که راهپیمایی‌های مسالمت آمیز بازگشت، تا تحقق اهدافش ادامه خواهد یافت.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها